۱۰ گیاه تقویت کننده سیستم ایمنی بدن
25 فروردین 1399 ساعت: 08:1



با وجود اینکه زمستان رخت بربست و انتظار می رفت که بیماری های فصل خود را نیز با خود ببرد اما امسال با ظهور مهمان ناخوانده یعنی کروناویروس، اوضاع جور دیگری رقم خورد. به طوری که به جای رفتن به دل طبیعت و لذت بردن از بهار دلنشین، از آلوده شدن به ویروس وحشت داریم و همگی کمابیش به فکر تقویت سیستم ایمنی بدن مان هستیم.
بدون شک تغذیه سالم و ورزش منظم نقش فراوانی در هرچه قوی تر کردن سیستم ایمنی بدن دارد اما در کنار آن می‌توان به برخی از گیاهان نیز اعتماد کرد که 10 مورد از بهترین های آنها عبارتند از:

۱. درخت سرو کوهی

درخت سرو کوهی یک ضدویروس قوی است به طوری که مانند سپری مانع از چسبیدن ویروس‌ها به سلولهای بدن شده و سپس آنها را از بین می‌برد. این گیاه باعث تقویت سیستم ایمنی بدن شده و بخصوص برای مقابله با آنفلوانزا و همچنین تبخال موثر عمل می‌کند.

۲. جینسینگ

جینسینگ از چین آمده و مصرف آن به صورت دمنوش باعث از بین رفتن خستگی و کوفتگی بدن می‌شود. علاوه‌براین، گیاه جینسینگ برای تقویت سیستم ایمنی بدن و مقابله با ویروس‌ها بسیار موثر عمل می‌کند.

۳. آقطی سیاه یا انگور کولی(الدربری)

مصرف گیاه آقطی سیاه یا انگور کولی به صورت قرص برای مقابله با بیماری های مختلف فصل سرما موثر است. در واقع، این گیاه ضدویروس قدرت بالایی برای مقابله با سرماخوردگی، آنفلوانزا، سینوزیت یا برونشیت دارد و سیستم ایمنی بدن را تقویت می‌کند.

۴. آویشن

آویشن در اروپا بخصوص مدیترانه جایگاه خاصی در آشپزی دارد. اما این گیاه صرفا یک ادویه برای خوش عطر کردن غذاها بخصوص پیتزا و پاستا نیست. آویشن منبع غنی ویتامین A و تقویت‌کننده سیستم ایمنی بدن است. دمنوش آویشن به همراه عسل بدن را از شر ویروس ها و سرماخوردگی خلاص می‌کند.

۵. درخت چای

بومیان استرالیا قرن ها از گیاه درخت چای استفاده کرده‌اند. روغن درخت چای تاثیر بسزایی در مقابله با عفونت های باکتریایی و ویروسی دارد.

۶. ترب سیاه

راز تقویت‌کنندگی ترب سیاه در میزان بالای ویتامین C موجود در آن است. در واقع، این ویتامین از بین برنده خستگی بدن است و به این ترتیب سیستم ایمنی بدن را تقویت می‌کند. جالب است بدانید که ترب سیاه سلامت پوست را بالا می‌برد و با پیری سلول های پوستی نیز مقابله می‌کند.

۷. انگورفرنگی سیاه

انگورفرنگی سیاه نیز مانند ترب سیاه منبع واقعی ویتامین C است. بنابراین به لطف این ویتامین خواص آنتی‌اکسیدانی بالایی دارد. باید بدانید که آنتی‌اکسیدان ها از گلبول‌های سفید خون محافظ می‌کنند و این گلبول ها نیز برای مقابله با بیماری‌های ویروسی موثر هستند.

۸. زردچوبه

بدون شک در هر آشپزخانه‌ای این ادویه پیدا می‌شود. در سال های اخیر، بسیار از فواید و خواص زردچوبه صحبت شده است. اگر از این ریشه درمانگر به درستی و با آگاهی استفاده شود خواص فوق العاده‌ای دارد. نتایج پژوهش‌های متعدد نشان می‌دهد که زردچوبه برای مقابله با باکتری های زیادی موثر است. اما توجه داشته باشید که در مصرف این ادویه پرخاصیت زیاده‌روی نکنید زیرا به طور کلی زیاده روی در مصرف هر ماده‌ای می‌تواند مضر باشد.

۹. گیاه گوارانا

مدت زمان طولانی است که خواص تقویت‌کنندگی گیاه گوارانا شناخته شده است. این گیاه یک گیاه برزیلی است که درمان خوبی برای برطرف کردن خستگی بدن محسوب می‌شود. گوارانا منبع خوب ویتامین‌ها، پتاسیم، منیزیم، آهن و فسفر است و تاثیر زیادی برای تقویت سیستم ایمنی بدن دارد.

۱۰. گیاه پنجه گربه

پوست گیاه پنجه گربه را به صورت دمنوش یا کپسول استفاده می‌کنند زیرا به خواص ضدویروسی و ضدالتهابی شهرت زیادی داشت. از این گیاه همچنین برای مقابله با سرطان نیز استفاده می‌کنند.

ترجمه: فاطمه مهدی پور
منبع:passeportsante

۷ نکته تغذیه‌ای برای گیاهخواران در مقابله با کروناویروس
برچسب ها
دیدگاه کاربران

ممکن است این مطالب هم برای شما مفید باشد

طراحی و اجرا توسط: هیاهو