چگونه می‌توان شکست را پشت سر گذاشت تا سلامت روانی شما آسیب نبیند؟
9 مهر 1400 ساعت: 06:7



در زمینه شخصی یا حرفه‌ای، اکثر مردم شکست و طرد شدن را تجربه کرده‌اند. بیشتر اوقات، و بدون اینکه ما خودمان متوجه شویم، روی سلامت روان ما تاثیر می‌گذارد. 

غلبه بر شکست


در اینجا 3 مورد که متخصصان پیشنهاد ‌می‌کنند آورده شده است:


1. کلی‌گویی را متوقف کنید


وقتی به نتایجی که می‌خواهیم نرسیم، به راحتی می‌توان همه چیز را شخصی دانست. بسیاری یک شکست یا طرد شدن خاص را نقص یا عیب ذاتی می‌دانند.


 دیگران ممکن است در نهایت احساس کنند که جهان بی‌‌عدالتی است.به جای آنکه آن را به عنوان وضعیتی بدانند که به نفع ما نیست، در نهایت به این فکر می‌کنند که" من همیشه شکست خورده هستم ".  و برای آنها به یک تجربه عمومی تبدیل می‌شود.


 نیازی به گفتن نیست که این طرز فکر منفی است. درونی کردن چنین احساساتی می‌تواند باعث سرخوردگی و ناامیدی شدید شود. بنابراین، از تعمیم یک موقعیت خاص و اعمال احساسات یکسان در همه جنبه‌های زندگی باید به طور فعال اجتناب شود.


2. زمینه‌سازی


شکست‌ها می‌توانند بر سلامت روانی ما تاثیر زیادی بگذارند اما بستر‌سازی شرایط می‌تواند به ما در جلوگیری از این امر کمک کند. بسیار مهم است که با نشستن و تجزیه و تحلیل آنچه اتفاق افتاده است، با احساسات منفی که ممکن است تجربه کنیم مواجه شویم. زمینه‌سازی موقعیت به شما کمک می‌کند تا دیدگاه وسیع‌تری بسازید. شما باید بفهمید که چرا شرایط موفقیت پیش نیامده است.


 سعی کنید نقش خود را در این زمینه تعیین کنید و اینکه چگونه می‌توانید کارهای متفاوتی را برای نتیجه مثبت انجام دهید. با شناسایی خطا شروع کنید و سپس دلیل پشت آن را بیابید. سعی کنید به جای ورود به یک فضای منفی که فقط افکار منفی بیشتری را تحریک می‌کند، یک رویکرد حل مشکل ایجاد کنید. 


3. بر آینده تمرکز کنید


شکست در چیزی یا مواجهه با طرد شدن اغلب می‌تواند به نظر پایان جهان باشد. با این حال، دقیقاً در این زمان است که باید به خود یادآوری کنید که یک نمونه منفی شما را تعریف نمی‌کند. نمی‌توانید برای مدت طولانی روی نتایج منفی فعلی تمرکز کنید.


 به آینده، فرصت‌های دیگر و نحوه آماده شدن برای موانع بعدی فکر کنید. شما باید به خودتان اعتماد کنید و در زندگی پیش بروید. بفهمید که هر کس مبارزه خاص خود را دارد و این نمونه خاص مبارزه شما است. ادامه دهید و به دنبال فرصت‌های جدیدی باشید که ممکن است به شما در دستیابی به چیزی حتی بزرگتر کمک کند. 


مترجم: نرگس قاسمی پناه

منبع: healthshots

دیدگاه کاربران

ممکن است این مطالب هم برای شما مفید باشد

طراحی و اجرا توسط: هیاهو