چند نکته برای کاهش بوی بد بدن
9 شهریور 1400 ساعت: 23:6



آیا تا به حال لحظه‌ای را تجربه کرده‌‌اید که از خود بپرسید چرا بدنم بو می‌دهد؟ بله، حتماً اتفاق افتاده است اما برای از بین بردن بوی بد بدن می‌توانید چند کار ساده را انجام دهید.

به این نکات برای جلوگیری از بوی بدن توجه داشته باشید:

همیشه خود را تمیز نگه دارید 

اگر حداقل روزی یک بار دوش بگیرید، عرق بدن خود را از بین خواهید برد و برخی از باکتری‌های روی پوست را نیز از بدنتان پاک می‌کنید. عرق به خودی خود اساساً بی‌بو است اما زمانی که باکتری‌ها به روی پوست زندگی می‌کنند، با دانه‌های عرق مخلوط شده و به سرعت تکثیر می‌شوند و بوی بدی را در بدن ایجاد می‌کنند. شستن کامل بدن، به ویژه مناطقی که بیشتر عرق می‌کند، می‌تواند به رفع بوی بد بدن کمک کند.

از صابون ضدباکتری استفاده کنید 

شستن کامل بدن با صابون ضد باکتریایی منجر به از بین بردن برخی از باکتری‌هایی تولیدکننده بوی بد در بدن می‌شود. به کلمه "ضد باکتری" بر روی بسته‌بندی صابون‌ها توجه کنید.

خودتان را با حوله، خوب خشک کنید

 پس از دوش گرفتن، خود را کاملاً خشک کنید و به قسمت‌هایی که زیاد عرق می‌کنید، بیشتر توجه داشته باشید. اگر پوست‌تان خشک است، رشد باکتری‌هایی که موجب ایجاد بوی بدن می‌شوند، سخت‌تر است.

از محصولات ضدعرق استفاده کنید

 وقتی بدنتان تمیز و خشک شد، از یک ضدعرق قوی برای زیر بغل خود استفاده کنید. این محصولات دارای کلرید آلومینیوم هستند، ماده شیمیایی که به جلوگیری از عرق کمک می‌کند و اغلب دارای دئودورانت نیز هست. دوبار در روز، یکبار صبح و یکبار عصر از آن استفاده کنید. برای تهیه یک ضد‌عرق قوی نیازی به نسخه پزشک نیست. به دنبال محصولاتی باشید که ماندگاری بیشتری دارند. اگر فکر می‌کنید به کمک بیشتری نیاز دارید‌، از پزشک در مورد نوع ضد‌عرق سوال کنید.

 لباس‌هایتان را تمیز نگه دارید


 هنگامی که زیاد عرق می‌کنید، لباس‌هایتان را بلافاصله عوض کنید. لباس‌های نو به کاهش بوی بدن کمک می‌کند. حتماً جورابتان را نیز عوض کنید، مخصوصاً اگر از ناحیه پا زیاد عرق می‌کنید. از پودرهای خوشبوکننده در کفش‌تان استفاده کنید، کفی‌های کفش را حدالامکان هرچند وقت یکبار تعویض کنید و در صورت امکان در خانه بیشتر با پای برهنه راه بروید.

برخی از غذاها یا نوشیدنی‌ها را حذف و یا کم کنید

 آنچه که می‌خورید، بر بوی بد بدن هم تاثیر می‌گذارد. غذاهایی که بیشتر منجر به تولید عرق در بدن می‌شود، مانند فلفل تند یا سایر غذاهای تند، بوی بدی را در بدن ایجاد می‌کند. عطر غذاهایی مانند پیاز یا سیر می‌تواند به عرق  بدن منتقل شود. نوشیدنی‌های حاوی کافئین یا الکل نیز ممکن است موجب تعریق بیشتر بدن شوند.

مترجم مهتا زمانی‌نیک
منبع‌WebMD
برچسب ها
دیدگاه کاربران

ممکن است این مطالب هم برای شما مفید باشد

طراحی و اجرا توسط: هیاهو