فلفل قرمز بخورید تا بیشتر عمر کنید!
6 شهریور 1400 ساعت: 09:6



اگر به فلفل‌های تند علاقه‌مند هستید، حتما از یافته‌های جدید محققان درباره این فلفل‌ها خوشحال خواهید شد. یافته‌های علمی اخیر که در نشست علمی و سالانه انجمن قلب آمریکا (AHA) ارائه شده‌اند، نشان می‌دهند که استفاده از فلفل‌های تند به کاهش نرخ مرگ‌ومیر در اثر بیماری‌های قلبی یا سرطان‌ها منتهی می‌شود و از طرف دیگر حتی طول عمر شما را هم افزایش می‌دهد. 

محققان در این مطالعه جامع، نتایج بیش از 4729 مطالعه قبلی را ارزیابی کرده‌اند که مجموعا شامل داده‌های گرفته‌شده از 570 هزار نفر از کشورهای آمریکا، چین، ایران و ایتالیا بوده‌اند. یافته‌های نهایی نشان داده‌اند که مصرف فلفل تند، خطر مرگ بر اثر بیماری‌های قلبی را 26 درصد و خطر مرگ بر اثر سرطان‌ها را نیز 23 درصد کاهش می‌دهد. خطر مرگ بر اثر مشکلات و بیماری‌های دیگر هم با مصرف فلفل‌های تند حدود 25 درصد کمتر می‌شود. در ادامه با دیگر فواید و مزیت‌های استفاده از فلفل قرمز آشنا خواهیم شد. 

 

1. سیستم ایمنی بدن را تقویت می‌کند 

فلفل‌های تند (خصوصا فلفل قرمز تند) سرشار از ویتامین A هستند. دریافت روزانه این ویتامین برای داشتن سیستم ایمنی قدرتمند ضروری است، درحالی که به تقویت سلامت چشم‌ها نیز کمک می‌کند. فلفل‌های تند حاوی ویتامین C هم هستند که عملکرد سیستم ایمنی را تقویت می‌کند و نقش موثری در بهبودی زخم‌ها دارد. 

 

2. از بدن در مقابل رادیکال‌های آزاد محافظت می‌کند 

ویتامین A یکی از آنتی‌اکسیدان‌های قدرتمند موجود در فلفل‌های تند است، همان‌طور که فلاونوئیدهایی مانند بتاکاروتن، لوتئین، زیگزانتین و کریپتوکسانتین هم در فلفل‌های تند یافت می‌شوند و اثرات آنتی‌اکسیدانی قدرتمندی دارند. این ترکیبات به محافظت از بدن در برابر آسیب‌های رادیکال‌های آزاد کمک می‌کنند، درحالی که رادیکال‌های آزاد در موقعیت‌های استرس‌زا و در مواقع ابتلا به بیماری به بدن آسیب می‌رسانند. 

 

3. کلسترول بد خون را کاهش می‌دهد 

فلفل‌های تند، یکی از بهترین خوراکی‌ها برای کاهش کلسترول بد خون یا LDL و تری‌گلیسرید خون هستند. این فلفل‌ها حتی به افزایش کلسترول خوب خون یا HDL کمک می‌کنند و مانع از لخته‌شدگی خون می‌شوند. همه این فواید در کنار هم باعث می‌شوند که استفاده منظم و مستمر از فلفل‌های تند در نهایت از حملات قلبی پیشگیری کند. 

 

4. افزایش متابولیسم یا سوخت‌وساز بدن 

امروزه ابتلا به اضافه‌وزن یا چاقی به یکی از مشکلات سراسری در جهان تبدیل شده است، درحالی که این مشکل می‌تواند خطر ابتلا به بیماری‌های متابولیک مانند فشار خون بالا، دیابت نوع 2 و همچنین بیماری عروق کرونر را افزایش دهد. درحالی که عوامل زیادی در ابتلا به افزایش وزن نقش دارند اما تغییرات صحیح در رژیم غذایی می‌توانند نقش موثری در افزایش متابولیسم داشته باشند و درنتیجه به کنترل مشکل افزایش وزن کمک کنند. محققان می‌گویند که کپسایسین موجود در فلفل‌های تند، میزان کالری‌سوزی در هنگام استراحت و فعالیت‌های ورزشی را افزایش می‌دهد و حتی میزان چربی‌سوزی بدن را هم بیشتر می‌کند. 

 

ترجمه: ندا احمدلو

منبع: health

دارچین؛ ادویه ای سرشار از آنتی اکسیدان ها 

ماست یونانی را به رژیم غذایی تان اضافه کنید!​​​
6 ترفند حفظ ارزش تغذیه ای سبزیجات​​​
برچسب ها
دیدگاه کاربران

ممکن است این مطالب هم برای شما مفید باشد

طراحی و اجرا توسط: هیاهو