4 ترفند غذایی برای افرادی که تنها زندگی می‌کنند!
24 مرداد 1400 ساعت: 08:5



سبک زندگی مدرن امروز باعث شده تا خیلی از افراد برای تحصیل یا اشتغال به شهرهای بزرگ بروند و تنها زندگی کنند. از طرفی، شیوع کروناویروس نیز فرصت دورهمی و حضور افراد کنار دوستان و خانواده را گرفته ‌است. مسلما طبخ و صرف غذا در جمع دوستان و اعضای خانواده لذت‌بخش‌تر است و معمولا افرادی که تنها زندگی می‌کنند چندان توجهی به تغذیه صحیح خود ندارند که این عادت زمینه‌ساز بروز بیماری‌های مختلف می‌شود.

در ادامه این مطلب، به ترفندهایی اشاره کرده ایم که می تواند به بهبود وضعیت افراد کمک کند. این ترفندها عبارتند از: 

 

1. رعایت نظم غذایی

اولین نکته بسیار مهم در اصول تغذیه صحیح، رعایت نظم غذایی است. گرچه تنها زندگی می‌کنید اما دلیلی ندارد که غذا را در هر ساعتی بخورید یا بعضی وعده‌ها را حذف کنید. بنابراین، حتما با توجه به برنامه کار و زندگی تان زمان مشخصی برای صرف وعده‌های غذا در نظر بگیرید. این کار مانع از گرسنگی مداوم و خوردن تنقلات می‌شود.

 

2. آماده ‌کردن مواد غذایی در فریزر

انواع سبزیجات، گوشت، مرغ و ماهی را در روزهای تعطیل تمیز و به‌اندازه‌ هر وعده در فریزر بگذارید. اگر خیلی مشغله دارید حتی می‌توانید برای یکی دو هفته آنها را بپزید و در ظروف درب‌دار بسته‌بندی کنید. حبوبات را می‌توانید پخته منجمد کنید. عصاره مرغ یا گوشت را نیز در ظروف کوچک برای سوپ و خوراک در نظر بگیرید. 

 

3. خلاقیت با غذاهای باقیمانده

اگر مقدار غذایی که تهیه کرده‌اید زیاد است، دلیلی ندارد چند وعده آن را میل کنید. بلافاصله باقیمانده غذا را بسته‌بندی و در فریزر بگذارید. چند روز بعد با کمی خلاقیت می‌توانید غذای جدیدی آماده کنید. به‌‌عنوان مثال، پاستا را با یک تخم‌مرغ مخلوط کنید و به شکل کوکو در فر بگذارید. با برنج پخته می‌توان کوفته تهیه کرد. مرغ و گوشت پخته نیز برای سوپ فوری عالی است. اگر میوه در یخچال باقی مانده و چندان تمایلی به صرف آن ندارید فورا با ‌آب و کمی شکر بپزید تا کمپوت سالم و طبیعی به‌عنوان دسر داشته ‌باشید.

 

4. تهیه برنامه غذایی

برنامه غذایی برای خود آماده کنید تا هر روز وقتی به منزل بازمی‌گردید مجبور به خوردن نیمرو نشوید! وقتی مواد غذایی از قبل برای طبخ آماده باشد و بدانید که قرار است روز بعد چه غذایی بپزید، خیلی زودتر می‌توانید به آشپزی برسید. اگر قرار است ناهار را با خود به محل کار ببرید می‌توانید انواع خورشت و خوراک را شب روی حرارت ملایم بگذارید و صبح غذای تازه و دلچسبی داشته ‌باشید.

 

ترجمه: مریم سادات کاظمی

منبع:noovomoi.ca

5 اشتباه رایج در تغذیه متعادل 

چای ترش چه خواصی دارد؟​​​
6 ترفند ترغیب کودکان به خوردن سبزیجات​​​
برچسب ها
دیدگاه کاربران

ممکن است این مطالب هم برای شما مفید باشد

طراحی و اجرا توسط: هیاهو