نعناع؛ سبزی خوشبو برای روزهای گرم تابستان
23 مرداد 1400 ساعت: 10:5



از بین سبزیجات معطر، نعناع کاربرد فراوانی دارد و به حالت‌های مختلف مصرف می‌شود. گرچه نعناع تاثیر خوبی در افزایش احساس نشاط و شادابی دارد اما از تاثیر آنتی‌اکسیدانی‌ و حفظ سلامت قلب آن نیز نمی‌توان غافل شد. البته مهم‌ترین فایده نعناع مربوط به سیستم گوارش و کمک به هضم غذاست. 

در ادامه این مطلب، به مهم ترین فواید عادت به خوردن این سبزی اشاره کرده ایم که به ترتیب عبارتند از: 

 

تاثیر نعناع بر عملکرد گوارشی بدن

نعناع، تاثیر عالی بر روند گوارش دارد. این سبزی معطر به تسریع هضم غذاها کمک می‌کند و بروز نفخ و اسپاسم‌های روده را کاهش می‌دهد. نعناع همچنین حاوی ترکیبی ضدعفونی‌کننده به‌نام مانتول است که مانع از عملکرد باکتری‌های عامل نفخ می‌شود. البته نعناع بر عملکرد کبد نیز موثر است و ترشح مایع صفرا را افزایش می‌دهد که برای هضم چربی‌ها ضروری خواهد بود.

 

مفید برای پس از غذا 

نعناع پس از مصرف غذاهایی که کمی چرب هستند، توصیه می‌شود که دمنوش آن بهترین انتخاب است. البته پس از صرف خوراکی‌هایی مانند سیر، پنیر و... که بوی تندی دارند نیز مفید است و به کاهش بوی نامطبوع دهان کمک می‌کند. جویدن یک یا دو برگ نعناع پس از غذا احساس خوشایندی ایجاد می‌کند. نوشیدن آب خنک همراه نعناع تازه و کمی آبلیمو در تابستان توصیه می‌شود چراکه حرارت بدن را کاهش می‌دهد و احساس طراوت ایجاد می‌کند. نعناع را می‌توان به‌شکل خشک یا تازه در انواع غذا و سالاد و حتی به‌شکل دمنوش میل کرد. 

 

ترجمه: مریم سادات کاظمی

منبع:topsante.com

5 پیشنهاد برای گنجاندن خوراکی‌های سیرکننده در رژیم غذایی 

5 اشتباه رایج در تغذیه متعادل
6 ترفند ترغیب کودکان به خوردن سبزیجات
برچسب ها
دیدگاه کاربران

ممکن است این مطالب هم برای شما مفید باشد

طراحی و اجرا توسط: هیاهو