5 پیشنهاد برای گنجاندن خوراکی‌های سیرکننده در رژیم غذایی
19 مرداد 1400 ساعت: 23:5



افرادی که قصد کاهش وزن دارند معمولا تمایل بیشتری به محصولات رژیمی پیدا می‌کنند. اما بهتر است بدانید بعضی از مواد غذایی در دسترس نیز تاثیر سیرکنندگی خوبی دارند و باعث چاقی نمی‌شوند. بنابراین، گنجاندن متعادل این خوراکی‌ها در رژیم روزانه یکی از اصول تغذیه صحیح است و مانع از احساس گرسنگی بین وعده‌های غذایی خواهد بود.

در ادامه این مطلب، برای تان 5 پیشنهاد خواهیم داشت که قدرت سیرکنندگی به نسبت بیشتری داشته و می توانند در روند کاهش وزن کمک کننده باشند. 

 

1. سالاد سیب‌زمینی 

برخلاف تصور، سیب‌زمینی خوراکی پرکالری نیست البته به‌شرط اینکه در روغن سرخ نشود. سیب‌زمینی تنوری یا پوره را می‌توان در انواع سالاد مصرف کرد زیرا پروتئین و فیبر برای بدن مفید خواهند بود و موجب سیر ماندن فرد می شوند. برای تهیه سالاد، سیب‌زمینی را بخارپز کرده و حلقه‌ای برش بزنید. کمی روغن زیتون را در تابه گرم کنید و سیب‌زمینی‌ها را حرارت دهید. همراه با پیاز خرد شده، سس سرکه کم‌چرب، کمی جعفری، نمک و فلفل سرو کنید.

 

2. اسموتی موز

موز منبع کربوهیدرات است و هضم راحتی دارد بنابراین، برای صبحانه و میان‌وعده توصیه می‌شود. برای تهیه اسموتی این میوه می توان، هر موز را با دو کیوی و نصف فنجان پنیر سفید در مخلوط‌کن بریزید، در ظرف دلخواه سرو کنید و کمی پودر نارگیل روی آن بپاشید.

 

3. سالاد لوبیا قرمز

لوبیا قرمز سرشار از فیبر و املاح است که با تسهیل گوارش، احساس سیری طولانی نیز ایجاد می‌کند. برای تهیه سالاد آن، لوبیا را پس از یک شب خیس‌ کردن، بپزید. دو هویج و یک کدو را با کمی آب روی حرارت بگذارید اما نباید خیلی پخته شود. سپس خرد کرده و با کمی روغن زیتون، آب لیموترش، سیر خرد شده، گشنیز تازه و پودر زیره حرارت دهید. در آخر نیز مواد تهیه شده را با لوبیا مخلوط کنید.

 

4. دسر سیب

سیب یکی از بهترین منابع ویتامین‌ها و فیبرهاست که در عین سیرکنندگی، کالری زیادی ندارد. دسر سیب میان‌وعده سالم و مغذی است که تمایل به ریزه‌خوری را کم می‌کند. سیب را تکه کرده و با چند برگ چغندر تازه خرد شده مخلوط کنید. کمی پنیر فتا و گردو نیز اضافه کنید. البته در صورت تمایل می توانید نمک، فلفل و روغن زیتون نیز در این مخلوط بریزید.

 

5. مرغ تنوری

مرغ پروتئین بالا و چربی کمی دارد و از همین‌رو غذای پرکالری محسوب نمی‌شود. البته نباید مرغ را در روغن طبخ کرد زیرا کبابی‌ کردن در فر بهترین روش است. به جای مرغ می‌توانید از ماهی یا دیگر ماکیان نیز استفاده کنید. برای تهیه این غذا، فیله مرغ را به کمی روغن زیتون، آبلیمو، چند برگ نعناع و نمک و فلفل آغشته کنید و در فر بگذارید تا پخته شود. البته اگر در کنار آن کمی بلغور پخته نیز سرو کنید تاثیر سیرکنندگی اش بیشتر می‌شود.

 

ترجمه: مریم سادات کاظمی

منبع: santemagazine.fr

افزایش افسردگی در طرفداران رژیم گیاهخواری 

ماست ابر غذای تابستانی
6 ترفند برای ترغیب کودکان به خوردن سبزیجات
برچسب ها
دیدگاه کاربران

ممکن است این مطالب هم برای شما مفید باشد

طراحی و اجرا توسط: هیاهو