نکاتی مهم برای انجام یک مانیکور عالی
13 مرداد 1400 ساعت: 13:5



قبل از هر نکته‌ای خانمی که عاشق مانیکور است، از مد پیروی می‌کند. آیا ناخن‌های شما مانیکور شده است؟ بسته به اینکه چه کسی آن را برایتان انجام دهد، لاک صورتی کم رنگ با لبه سفید آن طرحی کلاسیک است یا قدیمی؟ 
مانیکور فرانسوی مد است یا خیر؟

اگر ظاهر آن را دوست داشته باشید و بدانید که ناخن‌ها را بلندتر نشان می‌دهد، پس خوشحال می‌شوید. لاک‌های روشن برای موقعیت رسمی مانند مصاحبه شغلی مناسب هستند.
 
 لاک‌ژل‌ و لاک‌الکل‌ها به ناخن‌ها آسیب می‌رساند
 
شاید این سرگرمی عادت‌گونه ناخن‌هایتان را خراب کند. استفاده از لاک‌ژل و لاک‌الکل دو تا سه هفته ناخن‌ها را براق و درخشان می‌کند. در هر دو نوع آن، به چند لایه‌ مختلفی از لاک نیاز است که لازم است در زیر لامپ مخصوص گذاشته شود و احتمالاً هم برای پاک کردن این لاک‌های بسیار بادوام، نیاز به پرداخت هزینه بیشتری است اما داشتن ناخن‌های ساده بیشتر ارزش  دارد.
 
 رنگ آن متناسب با رنگ پوست باشد
 
آیا لاک قرمز موجب می‌شود تا پوست شما روشن‌تر یا تیره‌تر بنظر برسد؟ پاسخ آن در رنگ پوست شماست. برای پوست تیره، رنگ صورتی مایل به قرمز، بنفش تیره، قرمز روشن یا رنگ قرمز گوجه‌ای را انتخاب کنید. برای رنگ پوست زرد، رنگ شکلاتی و بژ یا سفید و کرم را انتخاب کنید. رنگ‌های جدید را روی یک تکه نوار شفاف نزدیک به ناخن امتحان کنید.
 
 شکل ناخن‌ها در زیبایی دست‌ موثر است
 
آیا ناخن‌ها باید کوتاه و مربعی باشد یا بلند و نوک تیز؟ شما می توانید با انتخاب شکل بیضی ناخن که بیشتر انگشتان را کشیده نشان می‌دهد، آن را زیبا کنید. اگر می‌خواهید خود را خوب و ملایم نشان دهید، ناخن گرد را امتحان کنید. ناخن‌های مربعی بسیار انگشتان کشیده را زیبا می‌کند. یک ناخن چهارگوش که گوشه‌های آن گرد است هم زیباست و موجب می‌شود تا انگشتان بلندتر به نظر برسد.
 
 رنگ صورتی مرواریدی ماندگاری بیشتری دارد
 
لاک‌های براق یا مرواریدی بیشتر از رنگ مات دوام دارد. و یک رنگ خنثی مانند صورتی کمرنگ یا یک کرم زیبا موجب می‌شود تا لک‌ها و فرورفتگی‌ها کمتر نشان داده شود. برای پوشش ناخن‌ها از یک لایه اضافی و پوشش رویی(به جای لاک قدیمی و شفاف) استفاده کنید. دو لایه نازک از لاک کمتر از یک لایه ضخیم آن، نیاز به تراشیدن دارد.
 
 چگونه از رنگ آبی روشن و تیره استفاده کنیم
 
آبی، سبز، زرد و دیگر رنگ‌های پررنگ بیشتر طرفدار دارند. با استفاده از این رنگ‌های جذاب، ناخن‌ها را شفاف و صیقلی نگه دارید، بنابراین رنگ پررنگ جذابیت  بیشتری دارد. همچنین ممکن است خیلی زود از رنگ آن دلزده شوید. راحت‌تر این است که به فرم انگشتانتان توجه کنید و از رنگ طبیعی و پایه استفاده کنید.
 
 ناخن‌های مصنوعی بسیار زیبا هستند
 
 ناخن‌های مصنوعی می‌تواند ناخن‌های نازک، آسیب دیده و شکسته را پنهان کند اما باید مرتباً به سالن زیبایی بروید تا ظاهر آن را درست کنید و حتی ممکن است بیشتر به ناخن‌هایتان آسیب برساند. ناخن‌های اکریلیک مرطوب، شل و یا شکسته می‌توانند رطوبت را جذب کند و منجر به عفونت شود. برای سالم نگه داشتن ناخن‌ها هر چند وقت یکبار ناخن‌های مصنوعی را بطور کامل بردارید.
 
 هنر ناخن‌آرایی
 
وقتی رنگ‌های ساده ظاهر خیلی ساده‌ای دارند، نگین‌ها و طرح‌های نقاشی شده می‌توانند جلوه بیشتری به ناخن‌ها بدهد. برخی از طرح‌های جدیدتر مانند طرح ترک‌دار (مانند طرح‌‌های قدیمی)، لبه‌های رنگی و لاک‌های آهن‌ربایی برای طراحی‌های ضخیم‌تر است. یک مانیکور هلالی و نیم دایره‌ای کم‌رنگ و استفاده از یک رنگ دیگر برای پایه ناخن جلوه زیبایی به ناخن‌ها خواهد داد.
 
 از ضدآفتاب برای دست‌ها استفاده کنید
 
مانیکور نباید دست‌ها را در معرض خطر چین و چروک و سرطان پوست قرار دهد و برخی از پزشکان نگران هستند که قرار دادن مرتب دست‌ها در زیر لامپ یو.وی می‌تواند موجب آسیب به دست‌ها شود. اثر آن مشابه اشعه ماوراء‌بنفش خورشید یا تخت برنزه است. بنابراین از یک ضدآفتاب با اس.پی.اف بیشتر برای دست‌ها استفاده کنید و از فن برای خشک ‌کردن طبیعی ناخن‌ها استفاده کنید.
 
 بعد از زدن لاک، بیشتر مراقبت کنید
 
مراقب باشید بعد از لاک زدن، ناخن‌ها به جایی کشیده نشود و قبل از انجام مانیکور، کیف پول و کلیدتان را در دسترس بگذارید تا با لاک خیس دستتان را داخل کیف نکنید. در زمستان هم بعد از انجام مانیکور، کت خود را بپوشید تا از افتادن لکه روی لباستان خودداری کنید. همچنین می‌توانید از یک براق‌کننده ناخن روی ناخن‌ها بزنید تا احتمال پاک شدن رنگ لاک کم شود.
 
 رفع سریع لکه یا ترک‌ ناخن
 
ایجاد لکه یا ترک پس از اتمام کار ناخن‌ها بسیار ناراحت‌کننده است اما نگران نباشید. با استفاده از یک تکه پنبه آغشته به محلول پاک‌کننده یا استون، لاک را پاک کنید. وقتی استون خشک شد، روی ناخن را با لاک همرنگ آن پر کنید. این کار را با یک لاک جدید و یک لایه نازک بر روی کل ناخن انجام دهیذ و بگذارید 10 دقیقه بماند تا خشک شود.
 
 کمک‌های اولیه بر روی ناخن‌ها
 
یک نوار باریک از یک چای کیسه‌ای ببرید و بر روی ناخن شکاف خورده یا ترک خورده قرار دهید. یک لایه براق‌کننده به روی ناخن تمیز و خشک بزنید، نوارهای بریده را به کمک لاک مرطوب کنید و به دور ناخن بپیچید. با استفاده از یک سوهان ناخن را صاف کنید و یک لایه دیگر از لاک روی آن بزنید. برای ترک‌های شدید ناخن به پزشک مراجعه کنید.
 
 دشمن طبیعی ناخن را بشناسید
 
بعد از مانیکور، به هنگام انجام کارهای روزمره مراقب باشید، بنابراین با دستکش کار کنید. برای شستن دست‌ها، باغبانی و نقاشی، چند جفت دستکش داشته باشید. برچسب‌های قیمت روی اجناس را به جای ناخن‌ به کمک یک کارد بردارید و از دربازکن برای باز کردن در بطری‌ها استفاده کنید. برای جلوگیری از خشک شدن ناخن‌ها بعد از شستشو با شوینده‌، روی دست‌ها لوسیون بمالید تا کوتیکول ناخن‌ها نرم بماند.
 
 از عفونت ناخن‌ها پیشگیری کنید
 
احتمالاً می‌دانید که ابزارکار ناخن باید در فاصله بین انجام کاربرای مشتری‌ها تمیز و ضدعفونی شود. همچنین می‌توانید از ابزار خصوصی خودتان استفاده کنید. اگر بعد از مانیکور و استفاده از محصولی احساس خارش یا سوزش کردید، بلافاصله اقدام کنید و اگر ناخن‌ها یا انگشتان بعد از مانیکور قرمز، زخم یا چرکین شد، به پزشک مراجعه کنید چون ممکن است عفونت باشد.
 
 مانیکور برای دخترها در سالن
 
 دختران کوچک هم می‌توانند مانیکور ‌کنند و هیچ سن خاصی برای آن وجود ندارد. این که والدین چه زمانی انجام آن را برای فرزندشان مناسب بدانند، معمولاً به خود آنها بستگی دارد. بیشتر مواد ناخن ایمن هستند، به شرطی که سالن‌ها تجهیزاتشان را به درستی تمیز کنند. برخی از سالن‌ها حتی در انجام خدمات به دختران و نوجوانان تخصص دارند و انجام مانیکور برای یک مادر و دختر قبل از رفتن به میهمانی می‌تواند یک کار زیبا و سرگرم‌کننده باشد.
 
مترجم مهتا زمانی‌نیک
 منبع WebMD
برچسب ها
دیدگاه کاربران

ممکن است این مطالب هم برای شما مفید باشد

طراحی و اجرا توسط: هیاهو