رژیم غذایی مناسب برای قلب
22 تیر 1400 ساعت: 18:4



محققان ایتالیایی توصیه می‌کنند که مقداری سبزیجات به خصوص لوبیا را به سبد غذایی‌تان اضافه کنید. آنها بررسی جامعی از  تحقیق درباره عادات بد غذایی و بیماری‌های قلبی منتشر کرده‌اند و شواهد نشان می‌دهد، مصرف نمک و غذاهای گیاهی و پروتئین‌های حیوانی کمتر با خطر کمتر بیماری قلبی مرتبط است.
غذاهای مغذی و مفید شامل غلات کامل، میوه‌ها، سبزیجات، حبوبات و آجیل هستند. محققان همچنین توصیه می‌کنند از روغن زیتون دارای چربی‌های گیاهی غیرگرمسیری به جای سایر چربی‌ها و کره حیوانی استفاده کنید.

گابریل ریکاردی، نویسنده این متن از دانشگاه ناپل فدریکو ایتالیا گفت: اشتباهی که ما در گذشته مرتکب می‌شدیم این بود که ترکیبات رژیم غذایی را غیرمفید و ناسالم می‌دانستیم و آن را تنها چیزی می‌دانستیم که باید تغییر دهیم. "در عوض و در مجموع اگر حجم غذا را کاهش دهیم، درنتیجه انتخاب یک وعده سالم و جایگزین مهم‌تر است."
 این یافته‌ها در ۷ ژوئن در مجله قلب و عروق انجمن قلب اروپا منتشر شد.

مطالعات نشان می‌دهد که گوشت قرمز مانند گوشت گاو، گوشت گوسفند و گوشت بره باید به دو وعده ۱۰۰گرمی در هفته محدود شود. حداکثر سه وعده ۱۰۰گرم مرغ و دو تا چهار وعده ۱۵۰گرم ماهی در هفته نیز مناسب است. گوشت‌های فرآوری شده مانند همبرگر، سوسیس و کالباس باید صرفاً کمتر مصرف شوند.

 به جای گوشت قرمز، محققان حداکثر چهار وعده ۱۸۰گرم حبوبات را در هفته پیشنهاد می‌کنند. آنها همچنین توصیه می‌کنند هر روز نیم کیلو‌گرم میوه و سبزیجات و ۳۰گرم آجیل بخورید. آنها افزودند که مصرف مقدار متوسط لبنیات پرچرب یا کم‌چرب بسیار خوب است. و خبرهای خوبی برای دوستداران پنیر و ماست وجود دارد و به نظر می‌رسد مقادیر کمی پنیر و ماست اثر محافظتی بر بدن دارند، زیرا تخمیر می‌شوند. ریکاردی در یک خبرنامه اضافه کرد که مقدار مصرف آن کمی کمتر از ۶۰گرم پنیر و حدود ۲۰۰ گرم ماست در روز است.

ریکاردی گفت: "ما هم اکنون می‌دانیم که باکتری‌های روده نقش مهمی بر روی قلب و عروق دارند. محصولات لبنی تخمیر شده حاوی باکتری‌های مفیدی هستند که موجب سلامتی می‌شوند."

یافته‌ها نشان می‌دهد که به تدریج مصرف نان سفید و برنج سفید را از وعده‌های روزانه‌تان حذف کنید. کسانی که ضریب گلیسمی بالایی دارند، به این معنی است که قند خون آنها به سرعت افزایش می‌یابد. مصرف نان را به دو وعده در هفته محدود کنید. در عوض، غذاهای حاوی غلات سبوس‌دار، و محققان توصیه می‌کنند از غذاهای با ضریب گلیسمی پایین مانند ماکارونی، برنج پخته شده و تورتیلا ذرت استفاده کنید.

 حداکثر مصرف سه فنجان قهوه و چای در روز، فرد را در معرض خطر ابتلا به بیماری قلبی قرار می‌دهد اما نوشابه‌ها، از جمله نوشیدنی‌های رژیمی، خطر بیشتری دارند. محققان توصیه کردند که به جای آن آب مصرف کنید.

درنهایت آرام باشید و روزانه ۸.۵گرم شکلات تلخ میل کنید. محققان افزودند که مزایای این خوراکی کوچک و شیرین بیشتر از خطر افزایش وزن و مشکلات قلبی است.

مترجم مهتا زمانی‌نیک
منبعWebMD
برچسب ها
دیدگاه کاربران

ممکن است این مطالب هم برای شما مفید باشد

طراحی و اجرا توسط: هیاهو