مبتلایان به دیابت نوع 2 خیار بخورند!
21 تیر 1400 ساعت: 08:4



نتایج مطالعات نشان می‌دهد که مصرف منظم خیار به‌طور طبیعی قند خون را در مبتلایان به دیابت نوع 2 کاهش می‌دهد. گروهی از محققان انگلستان با بررسی در مورد روش‌های کنترل بیماری دیابت دریافتند که مصرف منظم خیار در رژیم غذایی مبتلایان به دیابت نوع 2 بسیار مفید است زیرا به‌طور طبیعی قند خون را کاهش می‌دهد.

دریافت فیبر فراوان نیز می‌تواند در کاهش قند خون موثر باشد زیرا فیبرها هضم نشاسته در خون را کندتر می‌کند که در این حالت سطح گلوکز خون پایین می‌آید. از همین‌رو، خیار به‌دلیل مقدار فیبر بالا خوراکی مفیدی خواهد بود. 

 

به عقیده محققان، مزیت دیگر خیار مقدار فراوان آبی است که دارد زیرا تاثیر سیرکننده طولانی مدت داشته و باعث می‌شود تا تمایل به ریزه‌خوری در این بیماران کاهش پیدا کند و از طرفی بدون نگرانی از افزایش قند خون، بتوان مقدار فراوانی از خیار را میل کرد. 

 

البته توصیه می‌شود خیار در رژیم غذایی روزانه همراه با انواع سبزیجات یا لبنیات خورده شود. علاوه بر خیار، مصرف سیر و کلم بروکسل نیز در کنترل قند خون تاثیر دارد. تشنگی مداوم، تکرر ادرار، خستگی مفرط، خشکی دهان، اختلالات دید و تحریک‌پذیری عصبی از جمله علائم افزایش قند خون است که انجام آزمایش خون برای تشخیص ابتلا به دیابت و رعایت اقدامات درمانی ضروری خواهد بود.

 

ترجمه: مریم سادات کاظمی

منبع: santemagazine.fr

چرا باید در تابستان بیشتر آب بنوشیم؟ 

مصرف میوه، خطر ابتلا به دیابت نوع 2 را کاهش می دهد!​​​
3 دلیل برای خوردن لیمو در ایام کرونا​​​
برچسب ها
دیدگاه کاربران

ممکن است این مطالب هم برای شما مفید باشد

طراحی و اجرا توسط: هیاهو