چرا از روغن‌های طبیعی استفاده می‌کنید
فواید زیبایی روغن‌های طبیعی
12 تیر 1400 ساعت: 10:4



از روغن‌های طبیعی برای نرم کردن موها، مرطوب‌کنندگی پوست، درمان آکنه و تقویت ناخن‌ها استفاده می‌شود. اگر به قفسه محصولات زیبایی داروخانه مراجعه کنید، حتماً این روغن‌ها را در لابه‌لای بسیاری از محصولات خواهید دید. آیا این روغن‌ها موثر هستند؟
 شاید لازم باشد آنها را امتحان کنید. پوست همه افراد با هم متفاوت است و باید آن را به روی پوست خود امتحان کنند.

روغن مارولا

این روغن از میوه درخت مارولا که بومی آفریقای جنوبی است، ساخته شده و بسیار پرخاصیت و مرطوب‌کننده است. این گیاه سرشار از اسیدهای چرب است و به گفته متخصصان پوست، خشکی پوست را درمان می‌کند. به سرعت جذب پوست می‌شود و پوست را براق یا چرب نمی‌کند.

روغن درخت چای

ترک‌های قرمز و ملتهب پوست زمانی اتفاق می‌افتد که باکتری‌ در درون منافذ پوست نفوذ می‌کند. تحقیقات نشان می‌دهد که روغن درخت چای به از بین بردن باکتری کمک می‌کند. در آزمایشی، ژل ضد باکتری(که هیچ ماده موثری ندارد) در درمان آکنه و رفع التهاب اثر دارد. مطالعه دیگری نشان داد که این ماده به اندازه بنزوئیل پراکسید، ماده معمول داروهای آزاد ضدجوش موثر است.

روغن آرگان

روغن آرگان که گاهی به آن "طلای مایع" گفته می‌شود، سرشار از آنتی اکسیدانی به نام پلی‌فنول است که می‌تواند با علائم پیری مقابله کند. متخصصان پوست همچنین اظهار می‌کنند که اسیدهای چرب امگا۳ آن موجب افزایش رشد کلاژن و تقویت پوست می‌شود. فرقی نمی‌کند که نوع پوست خشک، چرب یا معمولی باشد. همچنین موها را نرم می‌کند اما حجم موها را کم نمی‌کند و به مو نیر چربی اضافه نمی‌کند. هنوز هم می‌توانید از سایر محصولات مراقبت از موی خود استفاده کنید.

روغن بابونه و نعناع

شاید فکر می‌کنید که بابونه یک چای آرامش‌بخش باشد اما روغن این گیاه گل مرواریدی نیز می‌تواند پوست را تسکین دهد. متخصصان پوست آن را ضدالتهاب و ضدعفونی‌کننده می‌نامند که موجب کاهش قرمزی، تحریک و احتمال عفونت می‌شود. روغن نعناع همان خواص تسکین‌دهندگی را دارد.

روغن نارگیل

پوست خشک و ترک‌خورده به احتمال زیاد دچار عفونت، تحریک و واکنش‌های آلرژیک می‌شود. روغن نارگیل از پوست مراقبت و آن را مرطوب می‌کند و لکه‌های پوسته پوسته و زبر که با علائم شایع مانند اگزما نیز مطابقت دارند را تسکین می‌دهد.

روغن گل نسترن و هویج

ویتامین‌آ را در بسیاری از محصولات مراقبت از پوست می‌یابید. این ویتامین یک نوع"رتینوئید" است، ماده شیمیایی که کمک می‌کند تا سلول‌های جدید جایگزین سلول‌های پوستی قدیمی شده و کلاژن تولید کند و موجب می‌شود تا تغییرات رنگی در پی زخم و کشیدگی پوست کاهش یابد. دو نوع روغن سرشار از ویتامین‌آ با نام‌های گل نسترن و هویج وجود دارد.
 برخی از متخصصان پوست می‌گویند که این روغن‌ها همچنین در درمان آکنه و ضد پیری مفید هستند. در شب فقط کمی از آن استفاده ‌کنید.

روغن کرچک و رزماری

آیا دیگر نمی‌خواهید از گیاه دم‌اسبی استفاده کنید؟ آیا موهایتان بیش‌تر از گذشته ریزش دارد؟ روغن رزماری کمک می‌کند تا مو ضخیم‌تر و براق‌تر شود. در مطالعه‌ای ۶ ماه درمان و همچنین ۲٪ استفاده از ماینوکسیدیل برای درمان آلوپسی آندروژنتیک، نوع معمول ریزش مو در مردان و زنان موثر واقع شد. و احتمال ایجاد خارش در پوست سر نیز کمتر می‌شود. روغن کرچک یکی دیگر از داروهای خانگی است که گفته می‌شود ابروها و مژه‌ها را ضخیم می‌کند. قبل از استفاده از پزشک خود سوال کنید از اینکه در نزدیکی چشم استفاده می‌شود، آیا بی‌خطر است؟ هنوز هم مشخص نیست که آیا واقعاً تاثیر دارد یا خیر.

روغن زیتون و آووکادو

آیا ناخن‌هایتان نازک و شکننده است؟ یک راه حل ساده و کاملاً طبیعی این است که قبل از خواب کمی روغن زیتون یا آووکادو روی سطح ناخن‌ها بمالید. روغن‌ها به سرعت پوست را چرب و با اسیدهای چرب مناسب، پوست را تغذیه می‌کنند. برای این کار می‌توانید از سایر انواع روغن‌ها نیز استفاده کنید.

روغن کنجد

آیا می‌توانید به جای دهان‌شویه از روغن کنجد استفاده کنید؟ امروزه از دهان‌شویه‌ استفاده می‌کنند اما شستشوی دهان با روغن، درمان قدیمی برای سلامت دندان‌ها و لثه است. تحقیقات نشان می‌دهد که می‌تواند موثر باشد. اخیراً مطالعات بین‌المللی نشان داده است که غرغره روغن کنجد، نارگیل و آفتابگردان نیز می‌تواند موجب کاهش پلاک و التهاب لثه شود. همچنین ریزاندام‌هایی که موجب بوی بد دهان می‌شوند را پاک می‌کند.

مترجم مهتا زمانی‌نیک
منبعWebMD
برچسب ها
دیدگاه کاربران

ممکن است این مطالب هم برای شما مفید باشد

طراحی و اجرا توسط: هیاهو