5 خوراکی برای کاهش وزن راحت تر
6 تیر 1400 ساعت: 09:4



گرچه تاثیر هیچ خوراکی را نمی‌توان برای کاهش وزن معجزه‌آسا دانست اما بعضی از موادغذایی به‌دلیل مقدار فیبر فراوان، ویتامین‌ها، املاح و آنتی‌اکسیدان‌ها در دوران رژیم لاغری بیشتر از سایرین، توصیه می‌شوند. این خوراکی‌ها علاوه بر تامین نیاز بدن به ریزمغذی‌های مختلف، با احساس سیری طولانی همراه هستند و تمایل به مصرف تنقلات را کاهش می‌دهند.

در ادامه این مطلب، به 5 مورد از مواد غذایی که بهتر است در برنامه غذایی کاهش وزن تان اضافه کنید، اشاره خواهیم کرد.

 

1. تخم‌مرغ

تخم‌مرغ یکی از بهترین منابع پروتئینی است و هر عدد آن حدود 85 کیلوکالری انرژی دارد. مصرف تخم‌مرغ می‌تواند 6 درصد نیاز بدن به انرژی روزانه را تامین کند و تاثیر سیرکنندگی طولانی آن در دوران رژیم لاغری بسیار بالاست البته بهتر است که در طبخ آن از روغن استفاده نشود.

 

2. لیمو

لیمو حاوی مقدار فراوان فیبرهای حل‌شدنی و پکتین است که به تنظیم عملکرد روده‌ها و جذب چربی‌ها و قندها کمک می‌کند. پکتین همچنین مانع از افزایش کلسترول خون می‌شود و دفع آن از طریق روده‌ها را تسهیل می‌کند. مصرف لیمو در ثابت‌ماندن قند خون نیز تاثیر دارد. 

 

3. سیب‌زمینی

100 گرم سیب‌زمینی فقط 80 کیلوکالری انرژی داشته و در حالت آب‌پز اثر سیرکنندگی عالی دارد. به‌همین‌ دلیل مانع از ضعف مداوم و تمایل به ریزه‌خوری می‌شود. البته کالری آن متناسب با نوع پخت تغییر می‌کند به طوری که 100 گرم سیب‌زمینی سرخ‌شده دارای 300 کیلوکالری انرژی است.

 

4. جودوسر

جودوسر یکی از بهترین منابع غلات حاوی فیبرهاست که وقتی خیس می‌شود، حجم بیشتری پیدا می‌کند و یک خوراکی مغذی با خواص سیرکنندگی طولانی است. فیبرهای موجود در آن نیز تا حدی بر چربی‌ها و کالری‌ها اثر می‌گذارد و مانع از جذب می‌شود.

 

5. سیب

سیب که به‌عنوان یک میوه مغذی شهرت دارد برای کاهش وزن نیز توصیه می‌شود. این میوه حاوی مقدار زیادی پکتین است که احساس سیری را افزایش می‌دهد. فیبرهای آن بر جداره روده تاثیر می‌گذارد و جذب کلسترول و چربی‌ها را در روده‌ها کاهش می‌دهد. 

 

ترجمه: مریم سادات کاظمی

منبع:TopSante.fr

خوراکی‌های ممنوعه برای تابستان 

با این 6 توصیه، شبانه وزن‌تان را کم کنید!​​​
5 دلیل اینکه شکم تان کوچک نمی‌شود!​​​
برچسب ها
دیدگاه کاربران

ممکن است این مطالب هم برای شما مفید باشد

طراحی و اجرا توسط: هیاهو