وقتی موهایتان را رنگ نمی‌کنید چه اتفاقاتی می‌افتد؟
20 فروردین 1399 ساعت: 12:1



اگر شما جزو هستید که به دلیل جولان ویروس کرونا رنگ کردن موهایتان را متوقف کرده‌اید، بدانید که اینکار باعث بروز تغییراتی در موها و زندگی شما می‌شود که دانستن‌شان خالی از لطف نیست.
اکثر افراد به محض مشاهده اولین موهای سفید دست به کار شده و موهایشان را رنگ می‌کنند. اما کم نیست تعداد کسانی که به طبیعت اصلی موهایشان احترام می‌گذارند و اجازه می‌دهند موها، سفیدی‌شان را به رخ بکشند. اگر شما جزو هستید که به دلیل جولان ویروس کرونا رنگ کردن موهایتان را متوقف کرده‌اید، بدانید که اینکار باعث بروز تغییراتی در موها و زندگی شما می‌شود که دانستن‌شان خالی از لطف نیست.

۱. موها وارد فاز جدید می‌شوند

چشم‌پوشی کردن از رنگ مو به‌خصوص در فاصله 2 تا 3 هفته بعد از رشد موهای سفید صبوری خاصی می‌طلبد. خوشبختانه می‌توان این فاصله را بدون استفاده از رنگ‌های دائمی سرعت داد. در این مدت بهتر است از رنگ‌های موقت استفاده کنید تا فاز رشد مو طی شود و ریشه مو به‌طور موقت رنگ بگیرد. در این‌صورت دورنگی باعث دلزدگی‌تان نمی‌شود. البته می‌توانید صرفا موهای اطراف صورت خود را رنگ کنید یا ریشه موها را با رنگ‌های موقت رتوش کنید.

۲. حجم موها واقعی‌تر می‌شود

رنگی که به موها می‌زنید باعث می‌شود که موها پرپشت‌تر به نظر بیاید چون رنگ، «کوتیکول» یا همان خارجی‌ترین قسمت مو را متورم می‌کند و به همین دلیل هر تار مو حجم، شفافیت و درخشندگی بیشتری می‌گیرد و در نتیجه موها پرپشت‌تر و حجیم‌تر به نظر می‌رسند، اما زمانی که رنگ کردن موها را متوقف کنید موها به حجم واقعی خود برگشته و البته درخشندگی آنها نیز کمتر می‌شود.

۳. آراستگی صورت اهمیت بیشتری پیدا می‌کند

رنگ‌ها پوست صورت را درخشان‌تر می‌کنند. زمانی که از خیر رنگ مو می‌گذرید، پوست اندکی کدر به نظر می‌رسد؛ در نتیجه صورت به رسیدگی و آرایش بیشتری نیاز پیدا می‌کند.

۴. بافت موها تغییر می‌کند
زمانی که دست از رنگ کردن موهایتان می‌کشید، بافت موها بر اساس طبیعت خود خشن‌تر، حساس‌تر یا سالم‌تر می‌شود. رنگ مو به دلیل دارا بودن چربی می‌تواند تارهای فر خورده و ژولیده را رام کند و در این‌صورت احتمالا برای بافت موها مفید واقع می‌شود. اما چنانچه رنگ به موها آسیب زده باشد با توقف آن سلامت موها بازگشته و بافت موها به سمت سالم‌تر شدن پیش می‌رود.

۵. نیاز به شامپوهای خوب پررنگ‌تر می‌شود

زمانی که اجازه می‌دهید موهایتان سفید شود باید شامپو و نرم‌کننده‌های حاوی ترکیبات مرطوب‌کننده بزنید. این محصولات موی مرطوب‌کننده حاوی ماده ای به نام «اسید هیالورونیک» هستند که رطوبت مو را حفظ می‌کنند. البته احتمالا به محصولات دیگری نیز نیاز پیدا خواهید کرد. در واقع بعد از توقف رنگ کردن موها احتمالا به پماد یا موس نیاز خواهید داشت تا به آنها حالت و حجم بدهد.

۶. فعالیت‌های جدیدی آغاز می‌شود

اگرچه سفیدی موها را به پیری نسبت می‌دهند اما زمانی که خودخواسته انتخاب کنید با رنگ طبیعی موهایتان به زندگی ادامه دهید حس پیری به سراغ‌تان نمی‌آید. برخی افراد راه‌های دیگری به جز رنگ کردن موها برای احساس جوانی و شادابی انتخاب می‌کنند. به عنوان مثال به دنبال ورزش یا فعالیت‌های جدید و مورد علاقه خود می‌روند.

۷. کمد لباس تغییر می‌کند

تغییر در رنگ‌مو گاهی ظاهر و استایل شما را به‌طور کلی تغییر می‌دهد. در واقع رنگ مو بخش مهمی از ظاهر شما است به‌خصوص اگر طرفدار رنگ‌های خیلی خاص باشید. تغییر رنگ مو نیاز به تغییرات دیگری در انتخاب لباس، اکسسوری و کیف‌های متعدد را پررنگ‌تر می‌کند. در نتیجه زمانی که دست از رنگ کردن موها برمی‌دارید ظاهرتان نیز تغییر خواهد کرد.

۸. مدل موها تغییر می‌کند

زمانی که خانم‌ها رنگ طبیعی موها را بازمی‌یابند اغلب سراغ مدل موی متفاوت و خاص‌تر می‌روند تا سایر جنبه‌های شخصیتی خود را بروز دهند. شما هم می‌توانید با توقف رنگ کردن مو، مدل موهایتان را همانگونه که دوست دارید تغییر دهید.

۹. آزادی و سبک‌بالی احساس می‌شود

برای اکثر خانم‌ها توقف رنگ کردن موها باعث می‌شود احساس آزادی و فراغت بال داشته باشند. چون بدون دغدغه رنگ کردن موها احساس بهتری نسبت به خود پیدا می‌کنند.

۱۰. رنگ نکردن موها به‌ صرفه است

اینکه برای رنگ کردن موها از آرایشگرتان وقت بگیرید یا در خانه دست به کار شوید هر دو هزینه‌بر است. با یک حساب انگشتی متوجه می‌شوید که با رنگ نکردن موها سالانه پول قابل‌توجهی در جیب‌تان ذخیره می‌شود. البته در این روزها که مشکل ویروس کرونا نیز به زندگی روزمره‌مان اضافه شده بهتر است فعلا از رنگ کردن موها صرف‌نظر کنید.

چه زمانی باید رنگ کردن موها را متوقف کرد؟

یک قانون کلی در این زمینه وجود دارد. اینکه صبر کنید تا 80 درصد موهایتان خاکستری یا سفید شود، اما اگر موها بیش از پیش خشک، شکننده و آسیب‌دیده شدند یا پوست سرتان به خارش افتاد باید رنگ کردن موها را به فراموشی بسپارید.

ترجمه: فاطمه مهدی‌پور
منبع: selection.ca
برچسب ها
دیدگاه کاربران

ممکن است این مطالب هم برای شما مفید باشد

طراحی و اجرا توسط: هیاهو