جو دوسر و بهبود اضطراب روزهای کرونایی
18 خرداد 1400 ساعت: 07:3



جو دوسر علاوه بر بهبود علائم اضطراب به حفظ تعادل قند خون نیز کمک می‌کند و انتخاب خوبی برای جلوگیری از بروز تغییرات خلقی ناگهانی محسوب می‌شود. اضطراب یکی از هیجانات منفی است که اغلب مانع از انجام فعالیت‌های روزمره می‌شود. گرچه حالات اضطرابی معمولا موقتی است اما گاه مانند دوران پاندمی کروناویروس، مدت طولانی ادامه دارد و حالت مزمن پیدا می‌کند.

در کل، تکنیک‌های حفظ آرامش مانند تنفس عمیق و یوگا به بهبود اضطراب کمک می‌کند اما براساس مطالعات محققان مایوکلینیک، دریافت کربوهیدرات‌های غلات سبوس‌دار نیز می‌تواند در کاهش علائم جسمی اضطراب موثر باشد که جو دوسر یکی از بهترین منابع است. 

 

فواید جو دوسر 

کربوهیدرات جودوسر سطح سروتونین مغز را افزایش می‌دهند که تاثیر آرام‌بخش بر مغز و دیگر اندام ها در برابر احساس اضطراب، حالات عصبی و حتی بی‌خوابی دارد. فیبرهای جو دوسر با هضم آهسته در سیستم گوارش به افزایش حالت سیری و تامین انرژی بدن کمک می‌کنند. این خوراکی همچنین قند خون را ثابت نگه می‌دارد و برخلاف غلات تصفیه ‌شده، موجب افزایش ناگهانی قند خون نمی‌شود. 

 

اسموتی جو دوسر؛ صبحانه آرام‌بخش و مغذی

برای بهره‌مندی از خواص جو دوسر می‌توان آن را به‌شکل اسموتی در وعده صبحانه میل کرد تا بدن سازگاری بهتری با شرایط اضطراب‌آور داشته ‌باشد. برای تهیه اسموتی جو دوسر، یک گلابی رسیده را پوست گرفته و همراه با 50 گرم جو، بدون شکر و یک لیوان آب در غذاساز بریزید. زمانی که مواد یکدست شد، 1 قاشق سوپخوری عسل نیز اضافه کرده و مخلوط کنید.  البته می توانید این اسموتی را همراه کمی یخ میل کنید. 

 

ترجمه: مریم سادات کاظمی

منبع:Ameliore ta Sante.fr

با 4 فایده چای هلو آشنا شوید!

در فصل تابستان بیشتر هندوانه بخورید!​​​
8 دلیل برای خوردن آلبالو​​​
برچسب ها
دیدگاه کاربران

ممکن است این مطالب هم برای شما مفید باشد

طراحی و اجرا توسط: هیاهو