راه‌های مقابله با درد زایمان
16 خرداد 1400 ساعت: 17:3



وقتی به زایمان فکر می‌کنیم اغلب به درد فکر می‌کنیم. یک چیز مهم که به آن فکر نمی‌کنیم این است که چگونه با درد طبیعی کنار بیاییم و درد غیر‌ضروری را تسکین دهیم. امروزه بسیاری از زنان از زایمان می‌ترسند. این یک واقعیت ساده است. و اما یک واقعیت ساده دیگر این است که ترس در هنگام زایمان (یا هر چیز دیگری) درد شما را افزایش می‌دهد

 

درد

 

درد از چند منبع در زایمان ناشی می‌شود. به طور کلی، اینها به سه دسته احساسی، عملکردی و فیزیولوژیکی تقسیم می‌شوند. دانستن علت ایجاد درد به شما کمک می‌کند تا با آن مقابله کنید. همچنین مهم است که درک کنیم مقدار مشخصی از درد در هنگام زایمان طبیعی و عملکردی است.

 

محیط

 

محیط شما چیزی است که می‌توانید کنترل کنید. ایجاد احساس راحتی در توانایی شما برای آرامش و تمرکز کمک می‌کند. نور مناسب، محیط ساکت و آرام پشتیبانی ازهمسر، نادر یا دوست، مو سیقی، شمع و رایحه درمانی مفید هستند.

 

جسمی

 

ماساژ احساس درد را کاهش می‌دهد یا نوازش سبک احساس همراهی را فراهم می‌کند. کنترل و تنفس آرام برای آرامش و احساس کنترل بر بدن مفید است. مهم است که آرام باشید و اجازه دهید رحم شما کار را برای شما انجام دهد. آب نیز مفید و آرامش‌بخش است، فشار را کاهش می‌دهد و در واقع بدن شما را از شدت انقباضات آرام می‌کند. برای کمک به کاهش تنش و تحریک واقعی زایمان با استفاده از نقاط فشار در بدن مانند Spleen Six استفاده می‌شود. تحرک اجازه می‌دهد تا بدن شما در حین زایمان حرکت کند که امکان تغییر لگن و غیره را فراهم می‌کند. همچنین سرعت کار را افزایش می‌دهد

ذهنی و احساسی

 

باید سعی کنید بر آنچه که از طریق زایمان به شما کمک می‌کند تمرکز کنید. وقت آن نیست که نگران صورتحساب‌ها، شغل و غیره باشید. بعضی از خانم‌ها می دانند که تجسم به آنها کمک می‌کند، در حالی که دیگران ترجیح می‌دهند به "هیچ‌ چیز" فکر نکنند. تمرین قبل از زایمان ممکن است به شما کمک کند که چه چیزی بیشتر به شما کمک می‌کند، اما آماده باشید تا در حین زایمان انعطاف‌پذیر باشید.

 

مترجم: نرگس قاسمی پناه

 

منبع:  verywellfamily

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

  

دیدگاه کاربران

ممکن است این مطالب هم برای شما مفید باشد

طراحی و اجرا توسط: هیاهو