آیا ترتیب تولد فرزندان بر روی شغل آنها تاثیر دارد؟
14 خرداد 1400 ساعت: 07:3



آیا ترتیب تولد فرزندان می‌تواند روی انتخاب شغل آنها موثر باشد؟
آیا ترتیب تولد فرزندان می‌تواند روی انتخاب شغل آنها موثر باشد؟

 - بله
- خیر

 پاسخ صحیح: بله

فرزند اول یا تک‌فرزند بیشتر احتمال می‌رود که وارد حرفه پزشکی یا وکالت شود. فرزند دوم اغلب به سمت هنر یا به کارهایی روی می‌آورد که بتواند با دیگران در ارتباط باشد. تا حدودی می‌توانید از روی ترتیب تولد فرزندان نوع شغل آنها را تشخیص دهید. والدین ممکن است بیش‌ازحد از فرزندان ارشد و یا ته‌تغاری‌ها مراقبت کنند. بنابراین این بچه‌ها بیشتر دوست دارند از مشاغل فکری تبعیت کنند. بعد از تولد فرزندان دوم و سوم، والدین آرامش بیشتری خواهند داشت و حساسیت آنها کمتر خواهد بود.

- از 23 فضانورد اول آمریکایی، چند نفر از آنها فرزند اول هستند؟

- هیچ‌کدام
- ۱۰ نفر
- ۲۱ نفر

هر هفت نفر فضانورد اصلی سیاره عطارد، فرزند اول بودند. سایر فرزند اولی‌های مشهور؛ وینستون چرچیل، هیلاری رادهام کلینتون و اپرا وینفری بودند.

- چه کسانی به احتمال بیشتر، به بازی‌های تماسی مانند فوتبال سرگرم می‌شوند؟

- فرزند ارشد
- فرزند آخر

پاسخ صحیح: فرزند آخر
فرزند کوچکتر نسبت به خواهر یا برادر بزرگترش بیشتر احتمال می‌رود که به کوهنوردی یا پرش با اسکی، چتر بازی یا سقوط آزاد، مسابقات موتور سیکلت‌رانی یا بازی لاکراس گرایش داشته باشد.

مطالعه‌ای بر روی تعداد فرزندان و ورزش‌های خطرناک و در بین دانشجویان دانشگاه انجام شد و نشان داد که فرزندان ارشد بیشتر از این ورزش‌ها اجتناب می‌کردند و فرزندان آخر جسورتر بودند.

- اکثر افراد مدیرعامل:

- فرزند اول
- فرزند میانی
- فرزند آخر
- تک فرزند

پاسخ صحیح: فرزند اول

اکثر آنها تک‌فرزند یا فرزند اول هستند. یک نظرسنجی از مدیران شرکت‌ها در سال 2007 نشان داد که ۴۳٪ از مدیران عامل فرزند اول بودند، ۳۳٪ از آنها فرزند میانی و ۲۳٪ از آنها آخرین فرزند بوده‌اند.

- در مقایسه با فرزند دوم یا بعد از آن، والدین چه میزان از زمان باکیفیت را به فرزند ارشد اختصاص می‌دهند؟

- تقریباً برابر
- کمی بیشتر
- بسیار بیشتر

پاسخ صحیح: بسیار بیشتر

حتی زمانی که والدین سعی می‌کنند در تربیت فرزندان یکسان باشند، باز هم به ندرت پیش می‌آید که اینگونه باشند. فرزندان ارشد در مقایسه با خواهر و برادر کوچکتر از خود، 3000 ساعت بیشتر از اوقات باکیفیت را با پدر و مادر خود می‌گذرانند. والدین تقریباً زمان یکسانی را به فرزند دوم یا بعد از آن اختصاص می‌دهند اما زمانی که فرزند ارشد آنها از سن معینی می‌گذرد، کل اوقات فراغت آنها بر روی سایر فرزندان کمتر می‌شود.

- هر چه سن مادرها بالاتر می‌رود، بیشتر احساس وابستگی دارند به ...:

- فرزند ارشد
- فرزند وسط
- فرزند آخر

پاسخ صحیح: فرزند آخر
مادرها می‌گویند که آنها بیشتر به ته تغاری‌ها وابسته‌اند و مهم نیست که خانواده آنها چند نفره است و فاصله سنی فرزندان چقدر است. در همان مطالعه، مادران اظهار داشتند که فررندان اول کسانی هستند که هنگام مواجهه با مشکلات شخصی یا بحران‌ها به آنها مراجعه می‌کنند.

- فشار بیشتر بر روی کدام فرزندان است؟

- تک‌فرزند
- فرزند اول
- فرزند آخر

پاسخ صحیح: تک‌فرزند
فرزندان اول بیشتر از فرزندان دوم  و بعد از آن سعی می‌کنند، کامل باشند اما به نظر می‌رسد تک‌فرزندها که غالباً مانند بزرگسالان کوچک با آنها رفتار می‌شود، این ویژگی را حتی بسیار بیشتر دارند.

- چند درصد از فرزندان حداقل یک خواهر یا برادر دارند؟

- ٪۵۰
- ٪۸۰
- ٪۹۸

پاسخ صحیح: ۸۰٪

بدیهی است که چرا ترتیب تولد فرزندان تا این حد ما را علاقه‌مند می‌کند. بیشتر ما تک‌فرزند نیستیم. متخصصان اطفال می‌گویند کودکانی که فاصله سنی آنها کمتر از دو سال است  معمولاً اختلاف بیشتری با هم دارند به نسبت بچه‌هایی که تفاوت سنی آنها بیش از دو سال  است.

- والدین برای فرزندان دوم و بعد از آن کمتر به پزشک مراجعه می‌کنند.

- درست
- نادرست

پاسخ صحیح: درست

پزشکان اغلب به افرادی که برای بار اول مادر یا پدر می‌شوند، می گویند که این موضوع صحت ندارد. والدین برای مراقبت از کودکان خود بر منحنی رشد او توجه دارند و به همین دلیل مطالعات نشان می‌دهد که آنها برای فرزند اول خود بیشتر به پزشک مراجعه می‌کنند اما گذشت زمان، اعتماد به نفس آنها را افزایش می‌دهد. والدین همچنین می‌فهمند که مراجعه به پزشک در کدام مشکل می‌تواند موثر باشد و در چه موردی خودشان به تنهایی از عهده آن برمی‌آیند.

مترجم مهتا زمانی‌نیک
منبع webMD
برچسب ها
دیدگاه کاربران

ممکن است این مطالب هم برای شما مفید باشد

طراحی و اجرا توسط: هیاهو