شب؛ بهترین زمان ورزش برای افراد چاق
12 خرداد 1400 ساعت: 08:3



افرادی که اضافه وزن دارند و در معرض ابتلا به دیابت هستند، بهتر است شب‌ها ورزش کنند. فعالیت جسمانی شبانه به کنترل موثرتر قند خون طی شب کمک می‌کند. ورزش فواید بسیاری برای سلامت بدن دارد که از جمله آن می‌توان به کاهش خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی عروقی، بیماری‌های تنفسی، افزایش توده عضلانی و حفظ سلامت استخوان‌ها اشاره کرد. البته نتایج مطالعات نشان می‌دهد افرادی که اضافه وزن دارند و در معرض ابتلا به دیابت نوع 2 هستند، بهتر است شب‌ها ورزش کنند. 

محققان تاثیر ورزش در گروهی از مردان 30 تا 45 ساله چاق که سبک زندگی بی‌تحرک داشتند را بررسی کردند. از آنها خواسته شد رژیم غذایی چرب مانند همیشه را ادامه دهند اما صبح یا شب ورزش کنند.  محققان دریافتند که تاثیرهای مثبت ورزش در زمینه سلامت سیستم قلبی-عروقی و تنفسی تفاوتی ندارد اما ورزش در ساعات ابتدای شب به کاهش تمرکز گلوکز خون طی شب کمک می‌کند. این نکته در مورد افراد در معرض خطر دیابت نوع 2 اهمیت دارد زیرا آنها معمولا دچار افزایش قند خون در شب می‌شوند. البته چنین تاثیری در مورد تنظیم کلسترول خون نیز وجود دارد. 

 

این مطالعه نشان می‌دهد که ورزش در ساعات مختلف روز تاثیرات متفاوتی دارد و به‌عنوان مثال ورزش صبحگاهی در حالت ناشتا به چربی‌سوزی کمک می‌کند. البته محققان تاکید دارند که آنچه در مورد تاثیرهای ورزش بیش از هر چیز اهمیت دارد، تداوم تمرین ها و گنجاندن در برنامه روزانه است.  

 

ترجمه: مریم سادات کاظمی

منبع: pourquoidocteur.fr

4 خاصیت ملون که نمی‌دانستید! 

به سالادهای تابستانی تان دانه چیا اضافه کنید!​​​
ماست و میوه؛ شام ایده‌آل برای کاهش وزن​​​
برچسب ها
دیدگاه کاربران

ممکن است این مطالب هم برای شما مفید باشد

طراحی و اجرا توسط: هیاهو