بهترین راه‌های پیشگیری از رشد موهای زیرپوستی در صورت آقایان
11 خرداد 1400 ساعت: 13:3



همه آقایانی که مشکلات ناشی از رشد موهای زیرپوستی در ناحیه صورت را تجربه کرده‌اند، می‌دانند که این موهای زیرپوستی تا چه اندازه آزاردهنده هستند. حتی بسیاری از آقایانی که پوست صورتشان مستعد شکل‌گیری این موهاست، ترجیح می‌دهند که اصلاح کامل موهای صورت را متوقف کنند. 

همیشه راهکارهای موثری برای پیشگیری از رشد موهای زیرپوستی در ناحیه صورت وجود دارد. در ادامه با تعدادی از این راهکارهای موثر آشنا خواهیم شد. 


1. از محصولات پاک‌کننده ضدعفونی استفاده کنید 


اگر پوست صورت شما مستعد شکل‌گیری موهای زیرپوستی است، همیشه قبل از تراشیدن ریش‌ها حتما صورت را با شوینده‌های آنتی‌باکتریال (حاوی سولفور یا بنزوئیل پراکسید) بشویید. باکتری‌هایی که همراه با موهای زیرپستی به لایه زیرین پوست نفوذ می‌کنند، با این کار خنثی خواهند شد و دیگر قادر به تکثیر و رشد نخواهند بود. فایده دیگر استفاده از محصولات پاک‌کننده ضدعفونی، پیشگیری از تحریکات پوستی و جلوگیری از ایجاد جوش‌های پوستی پس از تراشیدن ریش‌ها است. 


2. موهای صورت را آرام و با دقت اصلاح کنید 


پزشکان تاکید می‌کنند که اصلاح موهای صورت زمانی به‌درستی انجام می‌گیرد که کاملا با دقت و بدون عجله عمل کنید. حتی باید از روغن پیش از اصلاح برای نرم‌کردن پوست صورت و موهای صورت استفاده کنید. استفاده از ژل مخصوص اصلاح و محصولات پس از اصلاح برای تسکین التهابات پوستی هم ضرورت دارد. کسانی که از تیغ استفاده می‌کنند، باید در حین اصلاح حتما تیغ را مرتبا با آب گرم تمیز کنند تا مانع از انتقال آلودگی‌ها به قسمت‌های مختلف صورت شوند. 


3. هرگز اصلاح را با صورت خشک شروع نکنید 


اگر می‌خواهید از تیغ استفاده کنید، همیشه باید این کار را با صورت مرطوب و نمدار انجام دهید. بهترین حالت برای این کار پس از پایان حمام است. شست‌وشوی پوست صورت با آب گرم هم موهای صورت را نرم‌تر می‌سازد و هم روزنه‌های پوستی را باز می‌کند. 


همین ترفند ساده باعث می‌شود که موهای صورت در برابر تیغ مقاومت نکنند و شما هم مجبور نباشید که تیغ را بیش از حد روی صورت بکشد. کشیدن بیش از حد تیغ روی صورت نه‌تنها باعث تحریکات پوستی می‌شود، بلکه می‌تواند سلول‌های پوستی مرده و تکه‌های ریز موها را به درون روزنه‌های پوستی منتقل کند. یک بار دیگر تاکید می‌کنیم که استفاده از ژل یا کرم اصلاح هنگام تراشیدن موهای صورت ضروری است. 


4. از تیغ تازه استفاده کنید 


همیشه باید از تیغ تازه برای اصلاح صورت استفاده کنید تا از این طریق بتوانید از کشیدن بیش از حد تیغ روی صورت جلوگیری کنید و همچنین مانع از شکل‌گیری عفونت‌های باکتریایی شوید. فواصل تعویض تیغ‌های صورت به کیفیت آنها بستگی دارد، اما بهترین تیغ‌ها نیز پس از 6 تا 8 بار استفاده می‌توانند باعث شکل‌گیری مشکلات ذکرشده در کنار رشد موهای زیرپوستی شوند. 


5. پوست صورت را هنگام اصلاح نکشید 


دو مورد از اشتباهات رایج هنگام اصلاح موهای صورت که باعث شکل‌گیری موهای زیرپوستی می‌شوند، عبارتند از کشیدن پوست صورت و اصلاح موهای صورت برخلاف جهت رشد آنها. به‌گفته متخصصان پوست‌ومو، موهای صورت همیشه باید در جهت رشدشان اصلاح شوند و اگر این کار را برخلاف جهت رشدشان انجام دهید، احتمال شکل‌گیری موهای زیرپوستی را به‌راحتی افزایش خواهید داد. کشیدن پوست صورت هنگام اصلاح نیز همین مشکل را به‌وجود خواهد آورد. 


6. از ریش‌تراش الکتریکی استفاده کنید 


اگر با همه این راهکارهای ارائه‌شده به نتیجه مطلوبی نرسیدید، حتما باید استفاده از تیغ را کنار بگذارید و از ریش‌تراش الکتریکی استفاده کنید. همه تیغ‌های معمولی (حتی بهترین آنها) موهای صورت را از زیرین‌ترین لایه پوست می‌تراشند، درحالی که ریش‌تراش‌های الکتریکی آنها را از سطح بالایی پوست جدا می‌کنند. 


اگرچه شاید مجبور باشید که تعداد دفعات اصلاح موهای صورت با ریش‌تراش‌های الکتریکی را افزایش دهید، اما حداقل این‌که دچار تحریکات پوستی و موهای زیرپوستی نخواهید شد. 

 

ترجمه: یوسف صالحی

منبع:Byrdie


برچسب ها
دیدگاه کاربران

ممکن است این مطالب هم برای شما مفید باشد

طراحی و اجرا توسط: هیاهو