5 راه مقابله با اضطراب مزمن در هنگام کولیت اولسراتیو
11 خرداد 1400 ساعت: 10:3



در اینجا پنج استراتژی وجود دارد که برای کنترل اضطراب مرتبط با کولیت اولسراتیو (UC) استفاده می‌شود تا نگرانی را کنترل کند.

 1. با یک درمانگر صحبت کنید. بسیار مهم است که افکار منفی یا آسیب‌رسان در مورد بیماری خود را برای خود نگه ندارید. اگر هفته بدی را با علائم UC سپری می‌کنید، مفید است که با یک فرد عینی صحبت کنید. درمانگرم بینش زیادی به من می‌دهد که چگونه می‌توان علائم خود را به جای نگرانی بهتر کنترل کنید. تکنیک‌های آرام‌سازی جامع مانند مراقبه، یوگا و تمرینات تنفس عمیق را نیزانجام دهید.


2. به طور منظم ورزش کنید. اگر می‌توانید ورزش کنید، توصیه می‌کنم دوز روزانه اندورفین خود را از فعالیت بدنی دریافت کنید. در روزهایی که قوی‌ترین احساس خود را ندارم، حتی یک پیاده‌روی آهسته، 10 تا 15 دقیقه‌ای در فضای باز به پاک‌سازی ذهن و کاهش درد ناشی از گرفتگی شکم کمک می‌کند. در روزهایی که احساس تحمل آن را دارم، دوست دارم برای دویدن بروم و تمرینات قدرتی را انجام دهم. وزنه‌برداری به من کمک می‌کند بدانم که من از بیماری خود قویتر هستم و بعد از آن همیشه احساس خوبی دارم. 


3. مطالعه کنید. خواندن زندگینامه‌ها و رمان‌های عاشقانه مهیج به من کمک می‌کند ذهنم را از هر چیزی که به من اضطراب یا نگرانی می‌دهد، دور کنم. این یک تعطیلات خوب برای مغز شما است، بنابراین می‌توانید یک داستان متفاوت را از حالت فشرده خارج کرده و تمرکز کنید. بررسی پست‌های وبلاگ یا شبکه‌های اجتماعی طرفداران بیمار که با UC زندگی می‌کنند نیز بسیار عالی است. خواندن در مورد بیماران دیگر به من کمک می‌کند تا احساس کنم عضوی از یک جامعه هستم و در روزهای سخت تنها نیستم. 


4. معما، جستجوی کلمات یا رنگ‌آمیزی بزرگسالان را انجام دهید. به نظر من رنگ‌آمیزی دست‌کم گرفته شده است. اکنون که رنگ‌آمیزی بزرگسالان مرسوم، مد روز است، بسیار جالب است که یک بسته مداد رنگی تازه برداشته و بین خطوط بمانید! جستجوی کلمات و جدول کلمات متقاطع سرگرمی‌های سرگرم‌کننده ای است که وقتی ذهنم در حال مسابقه است آنها را انتخاب می‌کنم. اگر مجبور باشید در بیمارستان بستری باشید یا به سمت تزریق بروید، اینها وسایل بسیار خوبی هستند که باید با خود ببرید.


5. سیستم پشتیبانی خود را نزدیک نگه دارید. بدون سیستم حمایتی خودم نمی‌توانم با اضطراب و کولیت اولسراتیو کنار بیایم. داشتن یک دوست، خواهر و برادر یا پدر و مادر که به من گوش می‌دهد تا درک کنم چقدر قدرت دارم و به دلیل UC خودم اینقدر ضعیف شده‌ام. آنها انگیزه مرا حفظ می‌کنند و به من الهام می‌دهند تا ادامه دهم. 


مترجم: نرگس قاسمی پناه

منبع: everydayhealth

دیدگاه کاربران

ممکن است این مطالب هم برای شما مفید باشد

طراحی و اجرا توسط: هیاهو