ماست و میوه؛ شام ایده‌آل برای کاهش وزن
10 خرداد 1400 ساعت: 07:3



خوردن ماست و میوه به‌عنوان شام سبک می‌تواند کاهش وزن را در افراد دارای زمینه ژنتیک چاقی تحریک کند. این انتخاب غذایی برای افرادی که تحرک کافی ندارند نیز موثر است زیرا علاوه بر کنترل دریافت کالری، نیاز بدن به بسیاری از ریزمغذی‌ها را تامین می‌کند.

در ادامه این مطلب به فواید این انتخاب غذایی اشاره کرده ایم که به ترتیب عبارتند از: 

 

ماست و تاثیر عالی پروبیوتیک‌ها

ماست علاوه بر تامین چربی و پروتئین، منبع غنی از پروبیوتیک‌ها نیز محسوب می‌شود که در حفظ عملکرد صحیح باکتری‌های طبیعی روده یا فلور روده‌ای نقش دارند. این باکتری‌ها در روند هضم غذاها موثر هستند، خواص ضدالتهابی دارند و به پیشگیری از بسیاری بیماری‌های مزمن کمک می‌کنند. البته حفظ سلامت فلور روده‌ای ارتباط نزدیک با خلق‌وخو نیز دارد. 

 

میوه و تامین فیبر‌ها و آنتی‌اکسیدان‌ها

میوه‌ها نیز سرشار از قند، فیبرها و آنتی‌اکسیدان‌ها هستند. فیبرها در سلامت سیستم گوارش نقش دارند و به پیشگیری از بروز سرطان کولون کمک می‌کنند. آنتی‌اکسیدان‌های موجود در میوه‌ها نیز تاثیر ضدالتهابی دارند و مقابله با رادیکال‌های آزاد روند پیری سلول‌ها را به تعویق می‌اندازد که دریافت روزانه آنها برای عملکرد اندام‌های مختلف ضروری است. 

 

بهترین میوه‌ها برای همراهی با ماست

ترکیب ماست و میوه انتخاب خوبی برای بهره‌مندی از این خواص است که البته همراه با یک قاشق از انواع مغزها مغذی‌تر نیز می‌شود زیرا مقدار آنتی‌اکسیدان‌ها و چربی‌های غیراشباع افزایش پیدا می کند. سیب و گلابی به‌خاطر فیبر فراوان بهترین میوه‌ها برای ترکیب با ماست هستند. در صورت ابتلا به احتباس آب بدن، می‌توان از آناناس به‌خاطر خواص دیورتیک استفاده کرد. اما موز و خرما توصیه نمی‌شود زیرا قند فراوانی دارند. 

 

ترجمه: مریم سادات کاظمی

منبع:Amelioretasante.fr

4 خاصیت ملون که نمی‌دانستید! 

امگا3 و کاهش خطر دیابت نوع 2​​​
تاثیر خوردن میوه‌ها و سبزیجات در مقابله با استرس​​​
برچسب ها
دیدگاه کاربران

ممکن است این مطالب هم برای شما مفید باشد

طراحی و اجرا توسط: هیاهو