سومین دوره واکسیناسیون بزرگسالان اتیستیک انجام شد
4 خرداد 1400 ساعت: 14:3



صبح روز ۳ خرداد ۱۴۰۰ سومین گروه از بزرگسالان مبتلا به اتیسم نیز واکسینه شدند.

به گزارش روابط عمومی انجمن اتیسم ایران، سومین مرحله واکسیناسیون جوانان دارای اتیسم بالای ۱۸ سال انجام شد. در این مرحله ۱۳ نفر از اعضای انجمن اتیسم شامل مددکارها، مربیان و مراقبین جهت انجام هرچه بهتر فرایند واکسیناسیون در بیمارستان آتیه حضور داشتند.

افراد دارای اتیسم در طیف متوسط و شدید گاها در چنین موقعیت‌هایی بی‌قرار شده و یا دچار شوک‌های عصبی می‌شوند، حضور مراقبین و مربیان تخصصی اتیسم در کنار پرسنل و کادر درمانی اقدامی مکمل و البته بعضا ضروری است.

لازم به ذکر است این واکسیناسیون در بیمارستان آتیه با همکاری کارشناسان معاونت درمان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی صورت گرفت و واکسن تزریقی از نوع سینوفارم است.

با اجرایی شدن مرحله سوم واکسیناسیون بزرگسالان اتیسم، این اختلال در صدر فهرست بیماری‌های خاص برای دریافت واکسن قرار گرفته است.

گفتنی است با توجه به نیازهای خاص و ضرورت مراقبت از افراد دارای اتیسم، ضروری است در گام بعد واکسیناسیون والدین این گروه نیز در اولیت قرار گرفته و انجام شود. عدم حضور پدر و مادر حتی در زمان کوتاه در کنار افراد دارای اتیسم می‌تواند مشکلات و مسائل متعدد و گاها جبران‌ناپذیری را رقم بزند.
برچسب ها
دیدگاه کاربران

ممکن است این مطالب هم برای شما مفید باشد

طراحی و اجرا توسط: هیاهو