راه‌های مقابله با اضطراب ناشی از سفر
1 خرداد 1400 ساعت: 17:3



مقصدها را دوست دارید اما روند رسیدن به آنجا را دوست ندارید؟ سفر را رها نکنید؛ بیاموزید اضطراب خود را مدیریت کنید. اضطراب برای مسافران غریبه نیست. مناظر و غذای غیرمعمول، شرایط ناخوشایند و شبهای ناآرام در مکانهای ناشناخته می‌تواند حتی در آرام‌ترین افراد احساس اضطراب کند. 

در اینجا تکنیک‌های امتحان شده‌ای وجود دارد که برای جلوگیری از اضطراب استفاده می‌کنیم:


تنفس عمیق: یکی از ترفندهای مورد علاقه من در زمینه کنترل اضطراب است زیرا برای تمرین هیچ کاری لازم نیست. می‌توانید این کار را در هر کجا انجام دهید. علاوه بر این، می‌توانید برای گذر از یک وضعیت تحریک‌کننده، آن را به دفعات لازم تکرار کنید.


برنامه ریزی آنچه در پیش‌رو دارید: بسته به نوع سفر و مکانی که در آن قرار دارید، سعی کنید از شر ناشناخته‌های قابل‌حل که می‌تواند دلیلی برای اضطراب باشد، خلاص شوید. داشتن برنامه‌ای برای رسیدن به فرودگاه و عزیمت از آن معمولاً دو مورد ضروری است.


 سعی کنید جنبه‌ای از سفر پیش‌رو را که بیشتر برای شما تحریک‌کننده است مشخص کنید و از قبل هرگونه قدم ممکن را برای برنامه‌ریزی آن بردارید.


تصور از بدترین: اگر بتوانم بدترین شرایط که احتمال وقوع دارد را تصور کنم، متعاقبا می‌توانم بررسی واقعی منطقی از شرایط انجام دهم و با آنها کنار بیایم و اضطراب را مدیریت کنم.


پذیرش آن: با اضطراب خود مبارزه نکنید. تلاش برای آرزوی از بین بردن علائم اضطراب نه تنها مفید نیست، بلکه می‌تواند منجر به افزایش شدت علائم یا شرم در ارتباط با آنها شود. در عوض، سعی کنید به راحتی اجازه دهید واکنشهای ناخوشایند وجود داشته باشد. 


آنها را به ماندن دعوت کنید و تصدیق کنید که هنگام مسافرت این احساسات اجتناب‌ناپذیر هستند و به محض احساس آرامش بیشتر، خود به خود حل خواهند شد.


اعتماد به شخصی: داشتن شخصی برای اعتماد کردن، چه شما را در سفر همراهی کند و چه در خانه باشد، می‌تواند هنگام شروع اضطراب به عنوان یک فضای آرامش‌بخش عمل کند. اگر با شخصی هستید که می‌توانید به او اعتماد کنید، به او بگویید هنگام مسافرت مضطرب می‌شوید. 


این نه تنها به احساس خجالت از اتفاقات کمک می‌کند بلکه می‌تواند به عنوان مرجعی برای توضیح اینکه چرا ممکن است رفتار شما در مراحل خاص متفاوت باشد، مورد استفاده قرار گیرد. ارسال پیام کوتاه یا تماس با شخصی در خانه می‌تواند همین تاثیر را داشته باشد.


دوری از کافئین: کافئین به راحتی علائم اضطراب را افزایش می‌دهد. در روزهای سفر و شب‌های قبل دم‌نوشهای گیاهی یا آب را امتحان کنید.


آوردن چیزی آرام‌بخش: چیزی را انتخاب کنید که برای آرامش با خود به همراه داشته باشید. بعضی از افراد اشیا صاف و گرد را در جیب خود نگه می‌دارند. بعضی دیگر توپ‌های استرس استفاده می‌کنند.


مهارت کنارآمدن در مسیر: در مسیرها هر زمان که ممکن است هر مکانیزم مقابله‌ای را که در خانه استفاده می‌کنید با خود ببرید. گوش دادن به موسیقی آرام‌بخش‌، یا خواندن کتاب آرامش‌بخش‌، هر آنچه در خانه کار می‌کند احتمالاً در مسیر نیز کار خواهد کرد.


مدیتیشن: مراقبه برای رفع اضطراب و کمک به آرامش مفید است. بسیاری از برنامه‌ها گزینه‌هایی برای بارگیری و گوش دادن به صورت آفلاین دارند. 

از قبل ورزش کنید: ورزش در روزهای سفر بسیار مفید است. نه تنها به خواب بهتر کمک می‌کند بلکه آرامش هم می‌آورد.


مترجم: نرگس قاسمی پناه

منبع: everydayhealth

دیدگاه کاربران

ممکن است این مطالب هم برای شما مفید باشد

طراحی و اجرا توسط: هیاهو