آخرین اخبار کرونا در جهان| نخست‌وزیر انگلیس با ماسک اکسیژن نفس می‌کشد
19 فروردین 1399 ساعت: 16:1



آخرین تحولات شیوع کرونا در کشورهای جهان را بخوانید.
کمبود ۶ میلیون پرستار در جهان| نیاز به حمایت بیشتر از کادر درمان در دوره شیوع کرونا

با همه‌گیری کروناویروس جدید و تبدیل شدن آن به سرخط اخبار جهان، سازمان جهانی بهداشت (WHO) هشدار داد که جهان به حدود شش میلیون پرستار بیشتر نیاز دارد.

به گزارش ایسنا، آژانس بهداشت سازمان ملل متحد به همراه شرکای خود، کمپین "اکنون پرستاری" و شورای بین‌المللی پرستاران (ICN) در گزارشی بر نقش پراهمیت پرستاران که بیش از نیمی از کل کارمندان بهداشت در سراسر جهان را تشکیل می‌دهند، تاکید کردند.

تدروس آدهانوم، دبیر کل سازمان جهانی بهداشت با بیان اینکه پرستاران ستون فقرات هر سیستم سلامت و بهداشتی هستند، اظهار داشت: امروز بسیاری از پرستاران جهان در خط مقدم مبارزه با کروناویروس قرار دارند و این موضوع بسیار حیاتی است که حمایت کافی را برای حفظ سلامت جهان دریافت کنند.

در این گزارش آمده که در سراسر جهان تنها کمتر از ۲۸ میلیون پرستار وجود دارد و در پنج سال منتهی به سال ۲۰۱۸ میلادی این تعداد ۴.۷ میلیون نفر رشد داشته است.
سازمان جهانی بهداشت با اشاره به اینکه با وجود این رشد جهان هنوز هم با کمبود ۵.۹ میلیون پرستار مواجه است،

WHO امسال را "سال جهانی پرستاران و ماماها" نامید


سازمان جهانی بهداشت (WHO) خواستار آن شد که مردم جهان قدردان زحمات پرستاران و ماماها باشند و از آنان حمایت کنند.

به گزارش سلامت به نقل از ایسنا همزمان با هفتم ماه آوریل و "روز جهانی بهداشت" سازمان جهانی بهداشت خواستار آن شد تا مردم جهان قدردان زحمات پرستاران و ماماها باشند چرا که در حال حاضر کادر درمانی در تمام کشورهای درگیرِ همه گیری کووید-۱۹ با همه توان خود در تلاش برای مقابله با این بیماری هستند.

وخامت حال جانسون؛ نخست وزیر بریتانیا با ماسک اکسیژن نفس می‌کشد

به گزارش سلامت به نقل از یورونیوز، مایکل گوو، از اعضای ارشد کابینه بریتانیا می گوید که بوریس جانسون، نخست وزیر این کشور با ماسک اکسیژن نفس می کشد اما پزشکان هنوز از دستگاه تنفس مصنوعی برای او استفاده نکرده اند.
حال نخست وزیر بریتانیا که به دلیل ابتلا به ویروس جدید کرونا در بیمارستان بستری است روز دوشنبه رو به وخامت گذاشت. پزشکان بیمارستان سینت توماس در لندن به همین دلیل تصمیم گرفتند که بوریس جانسون را به بخش مراقبت های ویژه بیمارستان منتقل کنند.

چند شهر فرانسه ماسک زدن را بدون دستور دولت اجباری می‌کنند

شهرداران و مقام‌های محلی چند شهر در فرانسه، بدون آنکه منتظر تصمیم دولت باشند اعلام کردند پوشاندن صورت با ماسک برای مبارزه با شیوع سریع ویروس کرونا را اجباری می‌کنند.
مقام‌های محلی شهرستان سو (Sceaux) در نزدیکی پاریس و شهرهای ساحلی کن و نیس در جنوب فرانسه، این پوشش اجباری بی‌سابقه را برای همشهری‌ها خود در نظر گرفته اند.

گورستان‌های نیویورک جا ندارد؛ قربانیان کرونا ممکن است در پارک دفن شوند


رئیس کمیته بهداشت شورای شهر نیویورک روز دوشنبه ۶ آوریل (۱۸ فروردین) گفت اگر ظرفیت گورستان‌ها برای حجم زیاد اجساد جدید قربانیان کرونا کافی نباشد، می‌توان از پارک‌های شهر برای دفن آنها استفاده کرد.

مارک دی لیواین، مسئول محلی نیویورک با اعلام این که قرار است در پارک‌ها، گورها «ده تا ده تا در هر ردیف» حفر شوند، در توییتر خود نوشت: «این کار به شکلی آبرومندانه، با نظم و برای زمانی موقت انجام می‌شود. با این حال این امر برای نیویورکی‌ها خیلی سخت خواهد بود.»

وی متعاقبا توضیح داد که استفاده از پارک برای دفن قربانیان کرونا «تنها یکی از گزینه‌هایی است که نیویورک خود را برای آن آماده می‌کند». دفتر این مسئول محلی نیز اعلام کرد که این یکی از سناریوهای مطرح است و در حال حاضر هنوز در دستور کار قرار نگرفته است.

به گزارش شبکه ان‌بی‌سی آمریکا، مارک دی لیواین گفت هدف مقامات نیویورک از چنین تصمیمی جلوگیری از خلق «صحنه‌هایی مانند ایتالیا» بوده که در آن ارتش مجبور شده برای جمع‌آوری اجساد قربانیان کرونا از کلیساها و حتی در خیابان‌ها وارد عمل شود.

چرا آمریکا می‌گوید ماسک بزنید، اروپا می‌گوید ماسک نزنید؟

ایالات متحده اخیرا راهنمای بهداشتی پوشاندن صورت برای پیشگیری از انتشار بیشتر ویروس کرونا را تغییر داد. دونالد ترامپ، رئیس جمهوری این کشور نیز اعلام کرد زدن ماسکهای متفاوت از ماسک بهداشتی «اختیاری» است.

این در حالی است که مقررات و توصیه‌ها قبلا عکس این بود، و برای نمونه، رئیس کل بهداری دولت فدرال آمریکا اوائل ماه مارس توییت کرده بود که: «مردم نباید دیگر ماسک بخرند.»

تغییر رویهٔ دولت آمریکا بر اساس اطلاعاتی صورت گرفته است که می‌گوید مبتلایانی که علائمی نشان نمی‌دهند ناقلان بالقوه هستند. و ارزیابی‌ها نشان می‌دهد از هر چهار مبتلا به کرونا یک نفر هیچ علائمی نشان نمی‌دهد.

این در حالی است که مقامات بهداشتیِ بسیاری از کشورهای آسیایی نظیر چین و کرهٔ جنوبی، در این روزها، زدن ماسکهای پارچه‌ای را به مردم توصیه می‌کنند اما در بسیاری از کشورهای غربی به مردم گفته می‌شود ماسک نزنند مگر آنکه بیمار باشند.
دیدگاه کاربران

ممکن است این مطالب هم برای شما مفید باشد

طراحی و اجرا توسط: هیاهو