تاثیر خوردن میوه‌ها و سبزیجات در مقابله با استرس
27 اردیبهشت 1400 ساعت: 08:2



محققان استرالیایی به‌تازگی دریافتند مصرف روزانه میوه‌ها و سبزیجات به کاهش استرس مزمن و پیامدهای آن بر سلامت بدن کمک می‌کند. میوه‌ها و سبزیجات برای سلامت بدن بسیار مفید هستند و توصیه به 5 سهم در رژیم روزانه می‌شود که حدود 400 تا 500 گرم خواهد بود تا زمینه ابتلا به بیماری‌های قلبی- عروقی، التهابی و... کاهش پیدا کند.

محققان استرالیایی به‌تازگی دریافته اند که مصرف میوه‌ها و سبزیجات فراوان در مقابله با استرس نقش دارد. برای تایید این مسئله، وضعیت تغذیه 8600 فرد 25 تا 91 ساله را بررسی کردند و متوجه شدند سطح استرس در افرادی که روزانه حداقل 470 گرم میوه و سبزی می‌خورند حدود 10 درصد کمتر از کسانی است که نیمی از این مقدار در روز مصرف می‌کنند. 

 

در واقع، تغذیه تاثیر جدی بر سلامت روان دارد و گنجاندن مقدار بیشتری میوه‌ و سبزیجات در رژیم غذایی در پیشگیری از پیامدهای استرس مزمن آن مانند افسردگی و بیماری ‌های قلبی-عروقی موثر است. برای دریافت این تاثیرات، کافی است همراه وعده‌های غذایی از انواع سبزیجات خام، بخارپز و پوره استفاده کرد و علاوه بر میوه‌ها، سبزیجاتی مانند کرفس، هویج، کاهو، گوجه‌فرنگی و... را با کمی خلاقیت برای میان‌وعده آماده کرد. 

 

ترجمه: مریم سادات کاظمی

منبع:TopSante.fr

4 پیشنهاد صبحانه سرشار از پروتئین

 5 دلیل برای خوردن زردآلو

زعفران؛ خواب‌آور طبیعی​​​
برچسب ها
دیدگاه کاربران

ممکن است این مطالب هم برای شما مفید باشد

طراحی و اجرا توسط: هیاهو