4 پیشنهاد صبحانه سرشار از پروتئین
22 اردیبهشت 1400 ساعت: 08:2



صبحانه حاوی پروتئین و فیبر که قند و کالری زیادی نداشته ‌باشد، در حفظ تناسب اندام و کاهش تمایل به ریزه‌خوری در طول روز کمک می‌کند. البته ترکیب خوراکی‌های مختلف برای تامین این نیاز بدن نیز ضروری است. از همین‌رو، پیشنهاد صبحانه‌های مغذی و سرشار از پروتئین می‌تواند به تنظیم برنامه غذایی متعادل کمک کند. 

در کل، مصرف پروتئین‌ها در وعده صبحانه باعث کنترل گرسنگی و اشتها در طول روز، تحریک متابولیسم، تامین انرژی، کاهش تمایل به خوراکی‌های شیرین و حفظ توده عضلانی می‌شود. این توصیه غذایی یکی از بهترین راهکارهای پیشگیری از چاقی و سبک تغذیه سالم در طول زندگی است. 

 

براساس مطالعاتی که در نشریه International Journal of Obesity منتشر شد، خوردن تخم‌مرغ در وعده صبحانه باعث کاهش اندازه دور شکم تا 34 درصد می‌شود. مطالعه‌ دیگری نیز حاکی از آن است که افزایش مصرف پروتئین (30 درصد نیاز روزانه) همراه صبحانه منجر به کاهش وزن در طولانی‌مدت خواهد بود. در ادامه این مطلب، 4 صبحانه با حداقل 20 گرم پروتیین و انرژی کمتر از 400 کیلوکالری را پیشنهاد داده ایم.

 

1. جودوسر، ماست و میوه

ماست یونانی خوراکی عالی برای تامین پروتئین و کالری است که می‌تواند انتخاب خوبی برای صبحانه متعادل باشد. هر فنجان جودوسر سبوس‌دار 5 گرم پروتئین دارد و فیبرهای آن نیز احساس سیری را افزایش می‌دهند. مخلوط ماست و جودوسر همراه کمی میوه تازه یا منجمد احساس سیری را تا وعده ناهار ایجاد می‌کند. 

 

2. تخم‌مرغ و سبزیجات

تخم‌مرغ یکی از منابع پروتئین‌های مفید است. براساس مطالعات متعدد، خوردن تخم‌مرغ در وعده صبحانه به کاهش کالری دریافتی روزانه کمک می‌کند، احساس سیری طولانی‌تری درپی‌دارد و تمایل به خوراکی‌های شیرین را کاهش می‌دهد. املت  همراه با سبزیجاتی نظیر قارچ، پیاز، اسفناج و گوجه‌فرنگی طعم دلچسبی دارد که بهتر است با نان سبوس‌دار سرو شود.

 

3. پنیر کم‌چرب و میوه

پنیر یکی از منابع خوب پروتئین و کلسیم است که معمولا همراه صبحانه میل می‌شود. خوردن مقداری پنیر کم‌چرب با کمی میوه تازه و چند عدد مغز فندق یا گردو نقش مهمی در تامین پروتئین موردنیاز بدن دارد. 

 

4. اسموتی چیا

دانه‌های چیا ارزش تغذیه ای بالایی دارند و جزء خوراکی‌های مفید محسوب می‌شوند. این دانه‌ها را می‌توان در وعده صبحانه میل کرد. کافی است یک فنجان شیر( ترجیحا گیاهی)، یک موز، کمی وانیل یا پودر کاکائو و یک قاشق سوپخوری دانه چیا را در مخلوط‌کن ریخت و از طعم این اسموتی پروتئین دار لذت برد. 

 

ترجمه: مریم سادات کاظمی

منبع: santemagazine.fr

4 غذا پیشنهادی برای بهبود کم‌خونی 

7 فایده بی‌نظیر آب هویج​​​
5 ترفند غذا خوردن بدون نگرانی از چاقی شکمی​​​
برچسب ها
دیدگاه کاربران

ممکن است این مطالب هم برای شما مفید باشد

طراحی و اجرا توسط: هیاهو