6 خوراکی‌ که مانع کاهش وزن می‌شوند!
17 اردیبهشت 1400 ساعت: 22:2



طی بیش از یک سال شیوع کروناویروس، قرنطینه خانگی باعث کاهش فعالیت‌های ورزشی شده ‌است. از طرفی، استرس و اضطراب بیماری نیز تمایل به تنقلات چرب و شیرین را بیشتر کرده که در کنار بی‌تحرکی زمینه‌ساز افزایش وزن می‌شود. البته پیش از اصلاح سبک تغذیه و تحرک، لازم است خوراکی‌هایی که مصرف آنها مانع از کاهش وزن و حفظ تناسب اندام می‌شوند را کنار گذاشت. 

در ادامه این مطلب به 6 خوراکی اشاره کرده ایم که عادت به مصرف شان زمینه ساز اضافه وزن خواهد شد. این خوراکی ها عبارتند از: 

 

1. نوشابه

نوشابه‌ یکی از بدترین خوراکی‌ها در زمینه تناسب اندام است. این نوشیدنی کالری زیادی به خاطر قند فراوان دارد اما مغز نسبت به آن واکنش نشان نمی‌دهد و پیام سیری ارسال نمی‌شود. درنتیجه کم‌ کردن کالری از دیگر غذاها به این شکل جایگزین و گاه بیشتر نیز می‌شود. این مسئله حتی در مورد نوشابه‌های رژیمی هم وجود دارد.

 

2. سس

انواع سس مایونز، خردل و باربیکیو نیز برخلاف طعم دلچسب، دوستان خوبی برای تناسب اندام نیستند. هر 100 گرم سس مایونز، 700 کیلوکالری دارد که کالری همین مقدار سس خردل، 150 و سس باربیکیو 130 کیلوکالری است. مهم‌ترین عامل کالری زیاد سس‌ها، چربی‌های اشباع است. البته نباید مقدار زیاد نمک و شکر این چاشنی‌ها را نیز فراموش کرد.

 

3. نان سفید

نان سفید فاقد سبوس است و شاخص گلیسمی بالایی دارد. در نتیجه قند خون به‌سرعت افزایش پیدا می کند و بدن این مقدار اضافی قند را به‌شکل چربی ذخیره می‌کند. 

 

4. شیرینی‌جات

گرچه میل به خوردن شیرینی را نمی‌توان با یک سیب برطرف کرد اما در مصرف شیرینی‌جات نیز نباید افراط شود. در واقع، خوردن بیش از 1 تا 2 تکه شیرینی در هفته برای طرفداران تناسب اندام مجاز نیست. بهتر اینکه شیرینی پس از صرف غذا به‌خصوص ناهار باشد و البته غذا نیز خیلی چرب و سنگین نباشد. 

 

5. شکلات 

شکلات کاکائو جزء خوراکی‌های مفید برای سلامت بدن است زیرا به‌خاطر منیزیم، تاثیر ضداسترس دارد و فلاونوئیدهای آن به عنوان آنتی‌اکسیدان قوی در ایجاد احساس سیری نقش دارند. البته این فواید نباید باعث مصرف زیاد شکلات شود زیرا به‌هرحال کالری زیادی دارد. در این میان، شکلات تلخ بهترین انتخاب است و در حد یک تکه کوچک در روز برای بهره‌مندی از خواص آن کفایت می‌کند.

 

6. چیپس

مسلما چیپس به‌خاطر چربی زیاد خوراکی مفیدی در رژیم غذایی سالم نیست. البته نمک زیاد در این خوراکی را نیز نباید فراموش کرد. اگر حالت تردی چیپس شما را به این خوراکی ترغیب می‌کند، از این پس چیپس میوه و سبزیجات تنوری بدون روغن در منزل تهیه کنید و به‌عنوان میان‌وعده از طعم آن لذت ببرید. 

 

ترجمه: مریم سادات کاظمی

منبع:TopSante.fr

 آیا ادویه‌ها هم فاسد می‌شوند؟!

هترین دانه‌ها را انتخاب کنید!​​​
7 فایده بی‌نظیر آب هویج​​​
برچسب ها
دیدگاه کاربران

ممکن است این مطالب هم برای شما مفید باشد

طراحی و اجرا توسط: هیاهو