آیا باید نگران گوش درد کودک خود باشید؟
24 فروردین 1400 ساعت: 10:1



از آنجا که کودکان خردسال همیشه نمی‌توانند احساس خود را بیان کنند، تشخیص عفونت گوش می‌تواند مشکل باشد.

 95 درصد از عفونت گوش بدون آنتی‌بیوتیک به خودی خود پاک می‌شوند. از هر چهار کودک سه نفر حداقل قبل از 3 سالگی به یک عفونت گوش مبتلا می‌شود و گوش درد دلیل اصلی رفتن به متخصص اطفال است. 


چگونه تشخیص دهیم کودک به عفونت گوش مبتلا شده است


عفونت گوش هنگامی رخ می‌دهد که تجمع مایعات در پشت لاله گوش باعث التهاب در گوش میانی شود. اگرچه هر کسی می‌تواند به عفونت گوش مبتلا شود، اما کودکان آسیب‌پذیرتر هستند زیرا لوله‌های استاش، که گوش میانی را به پشت بینی و گلو متصل می‌کنند، کوچکتر هستند. و باعث می‌شود که مایعات از گوش خارج نشوند.


کودکان ممکن است نتوانند به وضوح هرگونه درد و ناراحتی را که در گوش خود احساس می‌کنند، منتقل کنند. با این حال، تعدادی علائم هشدار‌دهنده رایج وجود دارد که والدین می‌توانند در نظر بگیرند:


• کشش در یک یا هر دو گوش


• تحریک‌پذیری یا گریه بیش از حد


• مشکل خواب یا بیدار شدن در طول شب


• تب


• تخلیه مایعات از گوش


• مشکل غیرمعمول در تعادل یا دست و پا زدن


• مشکل شنوایی

 

علائم دیگر در تشخیص عفونت گوش


دکتر کلتای افزود: عفونت گوش در کودکان خردسال اغلب با عفونت ویروسی تنفس فوقانی همراه است. وی گفت: وقتی بچه ها سرما می خورند یا ویروس تنفسی پیدا می کنند ، لوله های استاش ممکن است متورم شده و یا با مخاط مسدود شود و از تخلیه مایعات از گوش آنها جلوگیری کند.


کولتای خاطرنشان کرد: کودکانی که به مراقبت شبانه روزی می روند و در معرض دود سیگار هستند نیز به احتمال زیاد به عفونت گوش مبتلا می شوند.


مطالعه ای که در سال 2010 توسط محققان دانشکده بهداشت عمومی هاروارد انجام شد ، نشان داد که وقتی تعداد خانواده هایی که بین سالهای 1993 و 2006 مقررات عدم استعمال دخانیات را در خانه تنظیم می کنند تقریباً دو برابر می شود ، کاهش قرار گرفتن در معرض دود سیگار با کاهش عفونت گوش در کودکان همراه است.

دیدگاه کاربران

ممکن است این مطالب هم برای شما مفید باشد

طراحی و اجرا توسط: هیاهو