ریزه‌خوری شبانه، تمرکز و بازدهی روز بعد را کاهش می‌دهد!
21 فروردین 1400 ساعت: 08:1



تمایل به مصرف مداوم تنقلات پس از شام و بیدار شدن برای صرف یک خوراکی در نیمه‌شب یکی از بدترین عادت های غذایی است که علاوه بر اضافه‌وزن و پوسیدگی دندان‌ها، موجب کاهش تمرکز و بازدهی فکری در روز بعد نیز خواهد بود.

ریزه‌خوری جزء بدترین عادت های غذایی است و مهم‌ترین عامل چاقی در کشورهای صنعتی محسوب می‌شود. بررسی‌های مختلفی در مورد تمایل به ریزه‌خوری صورت گرفته و محققان دریافتند که این عادت می‌تواند مرتبط به عملکرد سلول‌های خاصی در مغز باشد. 

 

براساس مطالعات اخیر که نتایج آن در نشریه Journal of Applied Psychology منتشر شد، ریزه‌خوری پس از شام و حتی نیمه‌شب می‌تواند بر تمرکز، بازدهی شغلی و حتی خلق‌وخو در روز بعد تاثیر بگذارد. به‌گفته محققان، تاثیر خواب و ورزش در بازدهی شغلی موردتوجه است اما معمولا عادت های غذایی چندان جدی گرفته نمی‌شود. 

 

نتایج بررسی‌ها نشان می‌دهد زمانی که افراد گرایش به عادت های غذایی ناسالم از جمله ریزه خوری شبانه دارند، معمولا با مشکلات جسمانی مانند سردرد، درد معده و اختلالات گوارشی مواجه هستند. همچنین احساس پشیمانی و گناه نیز در این افراد اتفاق می‌افتد و علاوه بر این، رفتارهایی مانند کمک داوطلبانه به همکاران و همراهی با دیگران نیز کاهش پیدا می کند.

 

 امروزه کاملا مشخص شده که عادت های غذایی ناسالم می‌تواند تاثیرات نسبتا سریع بر عملکردهای شغلی داشته ‌باشد. البته باید دانست که نمی‌توان رژیم غذایی واحدی برای همه افراد مطرح کرد و تغذیه می‌تواند تحت‌تاثیر نیازهای فرد با‌توجه به شرایط زندگی باشد.

 

ترجمه: مریم سادات کاظمی

منبع:pourquoidocteur.fr

اهمیت رژیم ضدالتهاب بعد از تعطیلات چیست؟ 

نوشابه و آبمیوه‌‌های شیرین حافظه نوجوانان را کاهش می‌دهند!​​​
بعد از تعطیلات خوراکی‌های سرشار از فیبر بخورید​​​
برچسب ها
دیدگاه کاربران

ممکن است این مطالب هم برای شما مفید باشد

طراحی و اجرا توسط: هیاهو