نوشابه‌های انرژی‌زا آسیب رسان هستند!
27 اسفند 1399 ساعت: 09:12



نتایج بررسی محققان کانادایی نشان می‌دهد که 4/55 درصد جوانانی که نوشابه‌های انرژی‌زا مصرف می‌کنند، با عوارض منفی بر سلامت مواجه خواهند بود. 

براساس مطالعه‌ اخیر که روی 2055 جوان کانادایی 12 تا 24 سال انجام شد، بیش از نیمی از آنها که نوشابه‌های انرژی‌زا مصرف می‌کنند با عوارض منفی مواجه شدند. افزایش ضربان قلب، اختلالات خواب، حالت تهوع، سردرد، اسهال و در مواردی تشنج از جمله عوارض این نوشیدنی‌ها بود. 


نوشابه‌های انرژی‌زا به نوعی از نوشیدنی‌ها گفته می‌شود که با تحریک سیستم عصبی، موجب افزایش انرژی می‌شود. این محصولات حاوی ترکیبات مختلفی نظیر شکر، کافئین، اسیدهای آمینه، ویتامین‌ها و عصاره‌های گیاهانی مانند جینسینگ هستند. 

 

مقدار بالای شکر یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های منفی این نوشیدنی‌هاست که می‌تواند زمینه‌ساز چاقی و حتی دیابت در طولانی‌مدت شود. کافئین بالا نیز سبب کاهش آب بدن شده که در هنگام فعالیت جسمانی توصیه نمی‌شود. علاوه بر این دو ماده که به‌خصوص برای کودکان مضر است، افزودن اسید‌آمینه‌ای به نام تائورین نیز مشکل‌ساز است که دریافت زیاد آن بر عملکرد مغز تاثیر می‌گذارد و باعث اختلالات یادگیری و حافظه می‌شود.

 

ترجمه: مریم سادات کاظمی

منبع:pourquoidocteur.fr

 نوشابه احتمال فوت را در مبتلایان به سرطان پستان افزایش می‌دهد!

4 خوراکی‌ که باعث افزایش خستگی در روزهای آخر سال می‌شوند!​​​
5 ترفند تغذیه‌ای برای استقبال از بهار​​​
برچسب ها
دیدگاه کاربران

ممکن است این مطالب هم برای شما مفید باشد

طراحی و اجرا توسط: هیاهو