چگونه درد پا ناشی از آرتریت روماتوئید را برطرف کنیم
26 اسفند 1399 ساعت: 20:12



بیشتر افراد مبتلا به آرتریت روماتوئید (التهاب روماتیسمی مفاصل) با مشکلات پا، از جمله درد انگشت شست پا، ملتهب شدن مفاصل و درد مچ پا مواجه می‌شوند. بیاموزید که چگونه درد و سفتی پا را به حداقل برسانید و تسکین دهید.

بیماری روماتیسمی را مدیریت کنید، درد پا را مدیریت کنید


معمولاً برای کاهش درد مرتبط با پینه، شست و برآمدگی، به جراحی نیاز است. جراحی پا ممکن است شامل بازسازی استخوان‌ها یا جوش خوردن مفاصل برای اصلاح وضعیت استخوان‌ها و مفاصل باشد.


تزریق موضعی استروئید به ویژه برای مفاصل ملتهب و ورم کف پا مفید است. قبل از اینکه برای جراحی یا یا تزریق به مطب مراجعه کنید، ممکن است روش‌های غیرتهاجمی مانند بریس را پیشنهاد دهند یا کفش یا درج‌هایی را انتخاب کنید که برای حمایت از پاهای شما طراحی شده باشد.


التهاب کنترل نشده منجر به فرسایش مفاصل و آسیب دیگری می‌شود که منجر به تغییر شکل پا می‌شود. استفاده زودهنگام از داروهای مقاومتی جدیدتر و بسیار موثر برای آموزش یا از بین بردن التهاب، کلید جلوگیری از آسیب استخوان و تغییر شکل در نتیجه آن است.


8 نکته برای تسکین یا جلوگیری از درد پا


علاوه بر کفش مناسب، داروهای ضددرد و جراحی، مواردی وجود دارد که می‌توانید برای کاهش درد پا ناشی از آرتریت روماتوئید انجام دهید:


1. تمرین مورد نظر خود را تغییر دهید. ورزش برای فعال نگه داشتن مفاصل مهم است، اما انتخاب ورزش‌هایی مانند شنا که فشار بیشتری به پاهای شما وارد نمی‌کند می‌تواند از درد اضافی پا جلوگیری کند. 


2. با یک متخصص بیماری‌های پا صحبت کنید. یک متخصص پا ممکن است به شما کمک کند بهترین ارتز را برای کفش خود پیدا کنید و همچنین با مراقبت از پینه و سایر تحریکات به پاهای خود کمک کنید تا احساس راحتی بیشتری داشته باشند.


3. کفشی بخرید که در واقع می‌پوشید. افراد همیشه کفش‌های خاصی را که برایشان تجویز شده نمی‌پوشند، به دلایلی مانند عدم رضایت از تناسب، راحتی یا سبک.

4. به پاهای خود گوش دهید. با هماهنگی بهتر با پاهایتان یاد بگیرید که هر روز چه کفشی بپوشید. به عنوان مثال، در بعضی از روزها پاهای شما به حمایت زیادی نیاز دارد، در حالی که در روزهای دیگر به فضای نفس کشیدن نیاز دارند.


5. بار را بردارید. از ایستادن در تمام طول روز خودداری کنید. سعی کنید فعالیت هایی را که انجام می‌دهید به طور متناوب انجام دهید تا بخشی از روز نشسته باشید و در ساعات دیگر ایستاده باشید.


6. لاغر شوید. تحقیقات نشان می‌دهد که هرچه وزن شما بیشتر شود، خطر درد مفاصل پا با یا بدون آرتریت روماتوئید بیشتر می‌شود. برای داشتن وزن بدن سالم تلاش کنید.


7. روزانه پاها را از نظر وجود مشکل بررسی کنید. تاولها یا بریدگی‌ها و خراش‌های جزئی را به محض ابتلا به آنها بپوشانید. اگر دو یا سه روز خوب نشده‌اند به پزشک مراجعه کنید.


8. حمام با آب گرم برای پا یا ماساژ انجام دهید. برای تسکین درد مفاصل، درمان‌های گرم یا سرد را در صورت لزوم انجام دهید.


بهترین راه برای کنترل درد پا این است که آرتریت روماتوئید را تحت کنترل داشته باشید. اگر این کار را انجام دهید، می‌توانید پاهای خود را راضی نگه دارید.


مترجم: نرگس قاسمی پناه

منبع: everydayhealth

دیدگاه کاربران

ممکن است این مطالب هم برای شما مفید باشد

طراحی و اجرا توسط: هیاهو