سلامت کامل بدن از صندلی شما سرچشمه می‌گیرد
18 اسفند 1399 ساعت: 15:12



آیا استرس و اضطراب مرتبط با بیماری همه‌گیر کووید19 منجر به کم‌کردن فعالیت بدنی در لیست اولویت‌های شما شده است؟ آیا احساس می‌کنید در یک چرخه بی پایان از همان روال قدیمی گیر کرده‌اید و آرزوی نوعی تحریک روحی و جسمی جدید را دارید؟

 در حالی که فناوری‌هایی مانند بزرگنمایی و فیس تایم به ما امکان می‌دهد روابط مثبت را حتی در شرایطی که از هم دور هستیم حفظ کنیم، دنیای دیجیتال ما این فرصت را به ما می‌دهد که از هرجای دیگر در برنامه تناسب اندام شرکت کنیم.


در حقیقت، اگر "سالم‌تر شدن شما" در سال 2021 یک اولویت است، تمام آنچه که شما نیاز دارید یک صندلی، دسترسی به اینترنت و یک ذهن باز است. یکی از نرم‌ترین نوع ورزش است، هنگام نشستن یا ایستادن و از صندلی برای حمایت استفاده می‌شود. این مزایای سلامتی بیشماری از جمله تقویت ایمنی بدن را فراهم می‌کند، چیزی که همه ما در طول این همه‌گیری بسیار به آن اهمیت می‌دهیم.


برخی اعمال و حرکات تنفسی یوگا تیموس فرد را تقویت می‌کند، گردش خون را تقویت می‌کند، و جریان اکسیژن بیشتری را به ریه‌ها می‌دهد، بنابراین باعث مصونیت در برابر بیماری‌های فصلی می‌شود. یوگا صندلی منجر به کاهش قابل توجهی در درد ناشی از آرتروز می‌شود در حالی که خستگی را بهبود می‌بخشد و سرعت راه رفتن را در هر جلسه بهبود می‌بخشد، به عنوان مثال مزایای یوگای صندلی به تمام جنبه‌های کل بدن سلامتی می‌رساند.


اضطراب و عدم‌اطمینان ناشی از بیماری همه‌گیر کووید19 می‌تواند بر سلامت روان و جسم ما تاثیر بگذارد. بسیاری به عنوان یک راه‌حل به یوگا صندلی روی آورده‌اند. سخت است که انسانها در یک حالت منفی به همراه ترس قرار بگیرند و این پاسخ فقط به دلیل وضعیت نامطلوب فعلی جهان تقویت شده است. از طریق یوگا صندلی، شما این فرصت را دارید که آن منفی را در ذهن خود دوباره برنامه‌ریزی کنید. به یاد داشته باشید که هر بار که نفس عمیق می‌کشید و لحظه‌ای مکث می‌کنید، این همان یوگا است. واقعاً به همین سادگی است.


چند دقیقه یوگا در برنامه روزانه شما نه تنها قدرت جسمی شما را بهبود می‌بخشد بلکه حتی می‌تواند علائم افسردگی و اضطراب را کاهش دهد. این مزایا ارزش ویژه‌ای دارند خصوصاً با توجه به شرایطی که امروز همه ما با آن روبرو هستیم. 


یوگا صندلی توسط شخصی در سال 1982 با هدف توانمندسازی افراد با تحرک محدود ایجاد شده است، یوگا صندلی عملی است که توسط هر سن و توانایی دیگر قابل انجام است.


وقتی مادر روزنبرگ به بیماری مبتلا شد که تحرک او را محدود می‌کرد، تلاش کرد این روش را بیاموزد و آموزش دهد. وی دریافت که یوگا صندلی به مادرش اجازه می‌دهد علی‌رغم تشخیص خود به یک سبک زندگی فعال ادامه دهد. 


روزنبرگ با اشتیاق می‌گوید که یکی از دانشجویان فعلی یوگا صندلیش 108 ساله است، اثبات می‌کند که انجام این ورزش آرام هرگز دیر نیست.


مدیر عامل کاردیوملون، آلیسون وینلادر، با درک مزایای یوگا صندلی برای سلامتی، با همکاری روزنبرگ تمرینات یوگای ملایمی را ایجاد کرد که هر دو تمرین تفکر و حرکت را با هم ترکیب می‌کند، با هدف تحریک ذهن و بدن به روشی که قبلاً هیچ بستر تناسب اندام دیگری انجام نداده بود.


وارد انعطاف‌پذیری تازه پیدا شده شوید و هر روز فقط چند دقیقه را به تمرین یوگا اختصاص دهید. اگر در هنگام استراحت ناهار خود چند دقیقه وقت دارید تمرکز و مراقبه را انجام دهید، در چراغ قرمز منتظر هستید چند نفس عمیق بکشید، یا در اتاق نشیمن خود نشسته‌اید سعی کنید یکی از تمرینات یوگای کاردیوملون یا یوگا را با صندلی انجام دهید، شما در حال ابتکار عمل هستید تا در نهایت زندگی خود را به سمت بهتر تغییر دهید، چه در حال حاضر و چه در آینده، همه از صندلی خود.


مترجم: نرگس قاسمی پناه

منبع: healthymagazine.com

دیدگاه کاربران

ممکن است این مطالب هم برای شما مفید باشد

طراحی و اجرا توسط: هیاهو