فوت ناشی از سکته‌های قلبی و مغزی با قهوه و چای سبز کاهش پیدا می کند
18 اسفند 1399 ساعت: 09:12



براساس پژوهش‌های اخیر، احتمال فوت پس از سکته‌ مغزی یا آنفارکتوس قلبی در افرادی که به‌طور منظم چای سبز یا قهوه می‌نوشند، کاهش پیدا می کند. برای تایید تاثیر قهوه و چای سبز بر کاهش فوت ناشی از سکته‌های قلبی و مغزی، محققان اطلاعات بیش از 46 هزار نفر بین سنین 40 تا 79 سال که 60 درصد آنها خانم بودند را بررسی کردند. 

از شرکت‌کنندگان خواسته شد تا برای ثبت شیوه زندگی، سوابق پزشکی و عادت های غذایی، پرسشنامه‌هایی را تکمیل کنند. این افراد سپس در 3 گروه تقسیم‌بندی شدن؛ سابقه سکته مغزی، سابقه آنفارکتوس قلبی و بدون زمینه این دو مشکل. محققان مقدار و تعداد دفعات مصرف چای سبز و قهوه را با توجه به اینکه فنجان چای سبز حدود 100 میلی‌لیتر و فنجان قهوه 150 میلی‌لیتر گنجایش دارد، بررسی کردند. 

 

نتایج حاکی از آن بود افرادی که پس از سکته مغزی حداقل 7 فنجان چای سبز در روز می‌نوشند، نسبت به کسانی که به‌ندرت چای سبز می‌نوشند با کاهش احتمال فوت زودهنگام تا حدود 62 درصد مواجه بودند. نوشیدن یک فنجان قهوه در روز نیز این خطر را در افراد دارای زمینه حمله قلبی حدود 22 درصد کاهش می‌دهد.

 

قهوه نیز برای افراد بدون زمینه بیماری‌های قلبی عروقی مفید است زیرا نوشیدن یک یا چند فنجان قهوه در هفته نیز خطر مرگ زودهنگام نسبت به افرادی که هیچ‌وقت قهوه نمی‌نوشند را 14 درصد کاهش می‌دهد. چای سبز و قهوه سرشار از پلی فنول‌ها، آنتی‌اکسیدان‌ها و بسیاری از ترکیبات مفید برای سلامت بدن هستند. البته توصیه می شود این نوشیدنی‌ها بدون افزودن شکر میل شوند.

 

ترجمه: مریم سادات کاظمی

منبع:santemagazine.fr

 بهترین منابع چربی کدامند؟

مغذی ترین میوه‌های جهان کدامند؟​​​
اسموتی کرفس و تاثیر عالی آن بر کاهش وزن​​​
برچسب ها
دیدگاه کاربران

ممکن است این مطالب هم برای شما مفید باشد

طراحی و اجرا توسط: هیاهو