رژیم‌های غذایی سالم ملل مختلف
در هر کجای دنیا می‌توانید سالم غذا بخورید
15 بهمن 1399 ساعت: 07:11



 مردم برای کاهش وزن و چربی‌سوزی به سراغ رژیم‌های متنوعی می‌روند. این رژیم‌های غذایی جزو سالم‌ترین رژیم‌های جهان شناسایی شده است که به معرفی برخی از آنها می‌پردازیم.

طبق تحقیقات و مطالعات زیاد، رژیم‌های غذایی سالم بیشتر در مناطق آبی صورت می‌گیرد چرا که افراد ساکن در این مناطق از طول عمر بیشتری برخوردارند و مشکلات کمتری از قبیل بیماری‌های قلبی، دیابت، سرطان و چاقی دارند. مردم برای کاهش وزن و چربی‌سوزی به سراغ رژیم‌های متنوعی می‌روند. این رژیم‌های غذایی جزو سالم‌ترین رژیم‌های جهان شناسایی شده است که به معرفی برخی از آنها می‌پردازیم.

1. آهسته غذا خوردن در فرانسه:

وقتی وعده غذایی را به آرامی می‌خورید که البته بسیاری از مردم فرانسه اینگونه غذا میل می‌کنند، به ویژه در مردان منجر به دریافت کمتر کالری می‌شود. بنابراین برای غذاخوردن وقت بگذارید و از یک وعده غذایی خوب و طولانی با دوستان خود لذت ببرید.

2. وعده‌های غذایی کوچک در ژاپن:

غذاهای کم به طور معمول کالری کمتری دارند. مطالعات نشان می‌دهد افرادی که وعده‌های بزرگتری می‌خورند دارای اضافه وزن و سلامتی کمتری هستند. یک ظرف سوپ با آب فراوان به هضم بهتر غذا کمک می‌کند و صرفا سوپ‌ها این مزیت را ندارند. در رژیم غذایی سنتی ژاپن گوشت قرمز زیادی وجود ندارد و تحقیقات نشان می‌دهد که می‌تواند وعده غذایی مناسبی باشد. 

3. غذا را در هند با ادویه زیاد درست می‌کنند:

غذاهای هندی سرشار از گیاهان و ادویه جاتی مانند زردچوبه، کاری، زنجبیل و هل هستند. این ادویه‌ها غنی از آنتی‌اکسیدان و سایر مواد سودمند است. آنها همچنین می‌توانند مقداری گرمی به غذا بیافزایند و موجب می‌شود تا کمتر غذا بخورید.

 4. رژیم مدیترانه‌ای واقعی در یونان:

فرهنگ‌ها و روش‌های غذایی بسیاری در سراسر مدیترانه وجود دارد، اما رژیم سنتی یونانی رژیم غذایی است که خطر بیماری‌های قلبی و سرطان را کاهش می‌دهد. این رژیم سرشار از میوه‌ها و سبزیجات، مقدار پنیر بیشتر از شیر و ماهی بیشتر از گوشت است. البته بیشتر از روغن زیتون استفاده می‌کنند که چربی خوب دارد.

 5. غذاهای تخمیرشده در نروژ:

اگر بعضی از غذاها را مدت زیادی در آب یا نمک یا سایر ادویه‌ها نگه دارید، مواد شیمیایی و طعم آن تغییر می‌کند. به این کار تخمیر می‌گویند و غذاهای تخمیر شده منابع طبیعی پروبیوتیک‌ها هستند. باکتری‌های مفیدی بر روی هضم غذا تا حال روحی فرد تاثیر می‌گذارند. در فرهنگ‌های سراسر کره زمین، سبزیجات، میوه‌ها، شیر و گوشت را تخمیر می‌کنند. در نروژ تا یک سال ماهی قزل آلا را تخمیر می‌کنند و آن را نپخته سرو می‌کنند. شاید شما بخواهید از سبزیجات شروع کنید.

 6. غذا را در کره مخلوط می‌کنند:

در کشور کره، یک رستوران ممکن است ترشی سبزیجات، سوپ، کوفته، ترشی کلم رنده شده (کیمچی)، گوشت، تخم‌مرغ، ماهی و گوشت قرمز را در یک وعده غذایی بگنجاند. غذاهای مختلف نه تنها باعث افزایش اشتها می‌شوند؛ بلکه مواد مغذی بیشتری را وارد بدن می‌کنند. اما تنوع بیشتر باعث می‌شود بیش از حد غذا بخورید، بنابراین حجم آن را کم کنید.

 7. خوردن نان با غذا در سوئد:

قرار دادن کربوهیدرات‌ها به ویژه با رژیم غذایی آمریکایی، یک قانون کلی و خوب است، اما همه کربوهیدرات‌ها یکسان نیستند. نان چاودار سبوس‌دار در سوئد سالم‌تر است. معمولاً به اندازه نان سفید میزان قندخون را افزایش نمی‌دهد و فیبر بیشتری دارد که به هضم غذا کمک می‌کند.

8. فیبر موجود در رژیم غذایی مکزیکی‌ها:

سرخپوستان مکزیکی در رژیم غذایی خود از مواد غذایی سرشار از فیبر مانند ذرت، کدو و لوبیا استفاده می‌کنند و به این مواد  "سه خواهر" می‌گویند زیرا مانند همدیگر کشت می‌شوند. این مواد غذایی قندخون را تنظیم می‌کند و از ابتلا به دیابت جلوگیری می‌کند.

9. گوشت در رژیم غذایی سالم چینی‌ها:

چینی‌ها از گوشت و سایر پروتئین‌های حیوانی در وعده‌های اصلی خود استفاده می‌کنند و پروتئین برای آنها به عنوان یک نیاز جانبی در نظر گرفته می‌شود. چینی‌ها به علت مصرف گوشت و پروتئین‌ها کمتر به بیماری‌های قلبی و دیابت مبتلا می‌شوند.

مترجم: مهتا زمانی‌نیک 
منبع: WebMD
برچسب ها
دیدگاه کاربران

ممکن است این مطالب هم برای شما مفید باشد

طراحی و اجرا توسط: هیاهو