صبحانه کامل، کالری سوزی را ۲ برابر می‌کند
15 فروردین 1399 ساعت: 10:1



صبحانه اصلی‌ترین وعده غذایی در طول روز است. هر آنچه می‌خوریم و می‌آشامیم تاثیر مهم و قابل توجهی بر قابلیت‌های مغزی، انرژی و اخلاقیات ما در طول روز دارد. بر اساس تحقیقی که پژوهشگران انجمن the Endocrine Society انجام داده اند، صبحانه حتی بیش از آنکه به نظر می‌رسید وعده مهمی است و کسانی که صبحانه خوبی می‌خورند در مقایسه با کسانی که شام سنگین میل می‌کنند و به صبحانه بها نمی‌دهند، ۲ برابر کالری سوزی بیشتری در طول روز دارند.
بر اساس مشروح نتایج این تحقیق که در The Journal of Clinical Endocrinology & Metabolism منتشر شده است، این دسته از افراد ریزه خواری کمتری دارند، ذائقه شیرین شان فروکش می‌کند و قند خون و سطح انسولین خون‌شان در حد متناسبی است.

محققان برای اثبات این قضیه در طول ۳ روز، ۱۶ داوطلب که صبحانه‌های کم کالری و پرکالری داشتند را زیر نظر گرفتند و میزان متابولیسم آنها، گرسنگی عمومی، قند خون و میزان ریزه خواری و مصرف مواد شیرین‌شان را در طول روز بررسی کردند. نتایج تحقیقات نشان داد که میزان متابولیسم و سوخت و ساز بدن زمانی که صبحانه کاملی مصرف شود، در مقایسه با زمانی که فرد شام مفصلی می خورد، ۲ برابر و نیم خواهد بود. همچنین میزان ریزه خواری و میل به مصرف مواد شیرین نیز در این افراد به نسبت پایین تر است. جالب است بدانید افرادی که صبحانه سبک تر و کم کالری تری مصرف می‌کنند، ناهار و شام سنگین تری می خورند.

محققان همچنین ثابت کردند که میزان انسولین و قند خون زمانی که صبحانه سنگینی مصرف می‌شود در مقایسه با زمانی که شام یا ناهار سنگینی میل می‌شود در سطح پایین تری قرار دارد. نتایج این تحقیقات بویژه برای افرادی که قند خون بالا دارند یا مبتلا به اضافه وزن هستند، مهم تلقی می‌شود. محققان به این دسته از افراد توصیه می‌کنند که برای متعادل نگه داشتن انسولین، قند خون و کاهش وزن شان در عوض خوردن ناهار یا شام سنگین، صبحانه کاملی میل کنند.

ترجمه: سمیه مقصودعلی
منبع: Health line
برچسب ها
دیدگاه کاربران

ممکن است این مطالب هم برای شما مفید باشد

طراحی و اجرا توسط: هیاهو