نارگیل؛ میوه انرژی‌زا و تقویت کننده برای ایمنی بدن
4 بهمن 1399 ساعت: 09:11



نارگیل، میوه درختی از سرده نخل‌هاست که در مناطق استوایی پرورش پیدا می کند. با اینکه روغن آن در صنعت محصولات آرایشی و بهداشتی کاربرد گسترده دارد اما از خواص قابل ملاحظه این میوه نیز نباید غافل شد. نارگیل سرشار از ویتامین‌ها و املاح است، گوارش را تسهیل می‌کند و در پیشگیری از التهابات نقش دارد. 

معمولا نارگیل به‌عنوان خوراکی چرب شناخته می‌شود اما در واقع این چربی‌ها، اسیدهای چرب هستند که گوارش را تسهیل می‌کنند. نارگیل حاوی تری‌گلیسریدهایی است که به‌جای ذخیره در بدن، خیلی زود هضم می‌شوند و به‌همین دلیل، نارگیل منبع خوبی برای تامین انرژی است. 

 

نارگیل همچنین در رژیم‌های لاغری توصیه می‌شود زیرا اشتها و تمایل به ریزه‌خوری را کاهش می‌دهد. از طرفی، ترشح انسولین را کنترل می‌کند که مانع از نوسانات قندخون خواهد بود. نارگیل منبع غنی از ریزمغذی‌ها مانند آهن، پتاسیم، فسفر، منگنز، روی و ویتامین‌هایB5،B6 و فولات هم هست. 

 

شیر نارگیل نیز در تامین آب بدن بسیار موثر است اما به تقویت ایمنی بدن، پیشگیری از عفونت‌های ادراری، بهبود اسپاسم عضلانی پس از فعالیت جسمانی، کنترل فشار خون و حفظ سلامت سیستم قلبی عروقی نیز کمک می‌کند. بنابراین در زمستان این میوه را نیز در برنامه غذایی تان بگنجانید.

 

ترجمه: مریم سادات کاظمی

منبع:www.avogel.ca

آشنایی با 3 فایده سرکه سیب​​​
بهترین خوراکی‌های ضدپیری​​​
5 اصل کاهش کالری در رژیم مدیترانه‌ای​​​
برچسب ها
دیدگاه کاربران

ممکن است این مطالب هم برای شما مفید باشد

طراحی و اجرا توسط: هیاهو