مراقبت‌های پوستی هنگام استفاده از ماسک
ماسک می‌زنید؛ از پوستتان غافل نشوید
24 اسفند 1398 ساعت: 15:12



گرچه برخی از انواع ماسک می‌تواند از بدن در برابر ورود عوامل بیماری‌زا محافظت ‌کند اما به دلیل رطوبتی که در ناحیه دهان و بینی ایجاد می‌کند مضر بوده و می‌تواند به پوست صورت و به‌خصوص پوست لب و بینی آسیب برساند.
این روزها برای پیشگیری از آلوده شدن به ویروس کرونا اکثر مردم ماسک به صورت می‌زنند. گذشته از اینکه آیا ماسک برای تمامی افراد لازم است یا خیر باید بدانید گرچه برخی از انواع ماسک می‌تواند از بدن در برابر ورود عوامل بیماری‌زا محافظت ‌کند اما به دلیل رطوبتی که در ناحیه دهان و بینی ایجاد می‌کند مضر بوده و می‌تواند به پوست صورت و به‌خصوص پوست لب و بینی آسیب برساند. متخصصان توصیه می‌کنند با رعایت نکات زیر از پوست خود در این دوران محافظت کنید.

از مراقبت روزانه پوست غافل نشوید

زدن ماسک در طول روز سبب خشکی پوست و بروز التهاب و تحریکات پوستی می‌شود. شاید به‌دلیل داشتن ماسک نتوانید آرایش کنید اما این موضوع نباید منجر به غفلت از مراقبت‌های روزانه از پوست شود. سعی کنید به‌طور مرتب از سرم‌های شستشو و مرطوب‌کننده‌ها برای تغذیه کردن پوست استفاده کنید. قبل از خواب از کرم‌های حاوی هیالورونیک اسید کمک بگیرید تا سطح رطوبت پوست خود را بالا ببرید. هر از گاهی در شرایط ایمن ماسک را از صورت خود بردارید و به پوست‌تان آب اسپری کنید و سپس مجدد ماسک بزنید.

ضدآفتاب را کنار نگذارید

ماسک زدن باعث می‌شود قسمت زیادی از پوست صورتتان پوشیده شود اما این بدان معنی نیست که ضدآفتاب هم نزنید. شاید در محل کار به دور از تابش مستقیم نور خورشید باشید اما تاکنون هیچ تحقیقی ثابت نکرده که اشعه ماوراءبنفش خورشید از شیشه پنجره محل کار عبور نمی‌کند.

روی آرایش چشم‌ها تمرکز کنید

برای تمیز ماندن ماسک بهتر است از زدن رژلب خودداری کنید. وقتی ماسک به صورت دارید تمام تمرکز روی آرایش چشم‌ها می‌آید. با یک خط‌چشم ساده، ریمل و خط ابرو می‌توانید چهره‌تان را تغییر دهید و شاداب به نظر برسید.

کرم‌پودر مناسب انتخاب کنید

بهتر است تا جای ممکن از کرم‌پودر استفاده نکنید زیرا با مالیده‌شدن به ماسک می‌تواند آن را کثیف کند. اگر تمایل به انجام این کار را دارید توصیه می‌کنیم از کرم‌پودرهای ضدآب استفاده کنید. روی کرم پودر، پنکیک یا اسپری‌های تثبیت‌کننده آرایش بزنید تا کرم‌پودر برای طولانی‌مدت روی پوست بماند.

پمادهای چرب‌کننده لب بزنید

درست است که با زدن ماسک دیگر نیازی به استفاده از رژلب ندارید اما فراموش نکنید پوست لب حساس است و در مواجهه طولانی با بخارات تنفسی می‌تواند خشک و حساس شود. برای پیشگیری از این حالت از بالم‌لب‌های استاندارد موجود در داروخانه‌ها یا ویتامینE استفاده کنید.


ترجمه: سمیه مقصودعلی
منبع: www.scmp.com
دیدگاه کاربران

ممکن است این مطالب هم برای شما مفید باشد

طراحی و اجرا توسط: هیاهو