شیر خوردن مادر در دوران شیردهی موجب تقویت ایمنی کودک می شود
9 دی 1399 ساعت: 16:10



نتایج تحقیقات نشان می‌دهد احتمال ابتلا به آلرژی در نوزادانی که مادران شان طی دوره شیردهی از شیر گاو استفاده می‌کنند، به یک پنجم کاهش پیدا می کند و سیستم ایمنی قوی‌تری دارند. شیر مادر منبع غنی ریزمغذی‌ها برای نوزاد است و تمام نیازهای غذایی از جمله برخی چربی‌ها که برای رشد مطلوب نوزاد ضروری است را تامین می کند. 

براساس مطالعه‌ای که اخیرا در نشریه Nutrients منتشر شد، نوزادان خانم‌هایی که طی دوره شیردهی از شیر گاو استفاده می‌کنند، سیستم ایمنی قوی‌تری دارند و احتمال ابتلا به آلرژی در آنها به یک پنجم کاهش پیدا می کند.

 

برای تایید این مسئله، محققان دانشگاه چالمرز سوئد به مطالعه عادت های غذایی 500 مادر سوئدی که بین سال‌های 2015 تا 2018 زایمان داشتند، پرداختند. آنها فاکتورهای خاص مرتبط با مصرف شیر را از طریق آزمایش خون و آنالیز شیر مادر بررسی کرده و عوامل احتمالی بروز آلرژی غذایی، اگزما و آسم در نوزادان را نیز مطالعه کردند.

 

گرچه در مورد آلرژی‌های غذایی باید به عواملی مانند زمینه خانوادگی و نوع تغذیه کودک نیز توجه کرد اما محققان دریافتند مادران کودکانی که از وضعیت سلامت مطلوب برخوردار هستند، طی دوره شیردهی مقدار شیر بیشتری نسبت به مادران کودکان مبتلا به آلرژی دریافت کرده ‌بودند.

 

نوشیدن شیر گاو توسط مادر موجب تقویت ایمنی بدن کودک می‌شود. دوران رشد طلایی نوزادی و شیرخوارگی فرصت موقتی برای تحریک ایمنی بدن کودک است تا نسبت به مواد غذایی مختلف قدرت تحمل بهتری کسب کند و مواجه با ترکیبات مختلف غذایی مانند شیر گاو از طریق شیر مادر می‌تواند به‌عنوان عامل موثر تحریک سیستم ایمنی بدن کودک باشد.

 

ترجمه: مریم سادات کاظمی

منبع:pourquoidocteur.fr

 6 خوراکی‌ کاهش‌دهنده استرس در دوران کرونا

جوانه گندم را وارد برنامه غذایی تان کنید!​​​
چطور جلوی پرخوری ناشی از خانه ماندن در دوران کرونا را بگیریم؟​​​
برچسب ها
دیدگاه کاربران

ممکن است این مطالب هم برای شما مفید باشد

طراحی و اجرا توسط: هیاهو