چطور رژیم غذایی مان را با شرایط قرنطینه سازگار کنیم؟
13 فروردین 1399 ساعت: 09:1



بیماری همه گیر کووید-۱۹ همه ما را خانه نشین کرده و روی عادت های غذایی‌مان تاثیر گذاشته است. پرسش رایج این روزها این است که در زمان قرنطینه خانگی چه بخریم و چه نوع مواد غذایی را بیشتر مصرف کنیم؟
خوشبختانه، از آنجا که با قحطی مواد غذایی روبرو نیستیم، لازم نیست که تغییر بخصوصی در رژیم غذایی روزانه مان ایجاد کنیم. بنابراین، همان مواد غذایی سابق را مصرف کنید. تنها مشکل اینجاست که به دلیل خانه نشین شدن، افراد و مخصوصا کودکان میل بیشتری به مصرف مواد غذایی دارند و لازم است تنقلات کم کالری بیشتری در دسترس باشد. برای بالا بردن روحیه در این دوران نیز سعی کنید غذاهای متنوع تری درست کنید و از برخی طعم دهنده‌ها مثل سرکه بالزامیک، انواع ادویه جات (به خصوص زیره و کاری) و ترشی‌های متنوع استفاده کنید.

همچنین، چون در این دوره محصولات تازه در دسترس نیست یا کمتر می‌توان از خانه خارج شد و آنها را تهیه کرد، بهتر است از سبزی های منجمد یا کنسروی استفاده کنید. به طور مثال، بجای گوجه فرنگی تازه از کنسرو و آب گوجه استفاده کنید. همچنین برای سرگرم شدن می‌توان برخی مواد غذایی نظیر نان و ماکارونی را در منزل تهیه کرد و کودکان را نیز در این کار دخالت داد و سرگرم بود. در صورت اضافه بودن مواد غذایی هم آنها را به درستی در ظروف دربسته در یخچال و فریزر نگهداری کنید. نگران فساد مواد غذایی هم نباشید زیرا غذاهای تهیه شده را برای یک تا ۴ روز می‌توان در یخچال نگهداری و مصرف کرد.

ترجمه: سمیه مقصودعلی
منبع: europe1.fr
برچسب ها
دیدگاه کاربران

ممکن است این مطالب هم برای شما مفید باشد

طراحی و اجرا توسط: هیاهو