سرگرمی‌های غذایی و مفرح برای گذراندن سیزده‌به‌در در قرنطینه خانگی
13 فروردین 1399 ساعت: 09:1



همان‌طور که می‌دانید، یکی از مهم‌ترین توصیه‌های متخصصان حوزه سلامت برای در امان ماندن از ویروس کرونا، ماندن در خانه است. از طرفی، ما ایرانیان برای سال‌های طولانی عادت کرده‌ایم که روز 13 فروردین را در طبیعت بگذرانیم و شاید امسال با ماندن در خانه احساس کنیم که کمی به ما سخت می‌گذرد. این درحالی است که شما می‌توانید به‌سادگی یک برنامه سرگرم‌کننده خانگی برای کل روز 13 فروردین در نظر بگیرید تا امسال از لحظه های خانه ماندن هم به اندازه گشت‌وگذار در طبیعت لذت ببرید.
در ادامه همین مطلب، به ۱۲ راهکار سرگرم‌کننده‌ای که برای گذراندن یک روز مفرح به آنها نیاز دارید، اشاره می‌کنیم.

۱. از شب قبل با کمک همسر و فرزندان‌تان یک برنامه کامل بنویسید که حداقل ۱۰ تا ۱۲ ساعت را به خود اختصاص بدهد. سعی کنید که تمام این برنامه بر مبنای سرگرمی و فعالیت خانوادگی و نه فعالیت‌های فردی طراحی شده باشد.

۲. حتما در این روز خاص اجازه دهید که فرزندان در تهیه صبحانه، ناهار، عصرانه یا حتی شام به شما کمک کنند. اگر فرزندتان بالای 5 سال سن دارد، می‌توانید از او بخواهید که یکی از میان‌وعده‌ها را که تهیه‌اش نیازی به اجاق گاز ندارد، خودش به‌تنهایی برایتان آماده کند و شما را به یک غذای پیک‌نیکی دعوت کند. این کار برای بچه‌ها بسیار لذت‌بخش خواهد بود.

۳. برای این‌که بچه‌ها حس خوشایندی نسبت به این روز در خانه داشته باشند، می‌توانید برای خوردن غذاهای این روز یا حتی بخشی از پخت‌وپز از لوازم پیک‌نیک استفاده کنید؛ مثلا میز و صندلی پیک‌نیک را در خانه پهن کنید یا حتی در روز سیزده‌به‌در در خانه و روی زمین حصیر بیندازید یا چادر بزنید. این کار می‌تواند برای بچه‌ها حس خوشایندی داشته باشد.

۴. سعی کنید در این روز حداقل یک مدل خوراکی جدید بپزید تا تجربه خانوادگی تازه و هیجان‌انگیزی را داشته باشید.

۵. حتما تماشای یک فیلم یا انیمیشن با موضوع کمدی که مورد علاقه همه اعضای خانواده است را در برنامه این روز قرار دهید. سعی کنید درباره اهمیت روز طبیعت با اعضای خانواده به بحث و گفت‌وگو بنشینید و در این روز بیشتر از غذاهایی که فاقد گوشت هستند، استفاده کنید. به این ترتیب می‌توانید بخشی از روز را به آموزش اهمیت مصرف میوه‌ها و سبزیجات به فرزندان تان اختصاص دهید.

۶. حالا که نمی‌توانید بازی‌های خانوادگی آزاد مانند وسطی، بدمینتون، فوتبال یا دوچرخه‌سواری انجام دهید، می‌توانید در خانه بازی‌های خانوادگی ساده‌تری مانند مسابقه چیدن پازل، منچ، مار و پله یا انواع بازی‌های کارتی موجود در بازار را انجام دهید. هر بازی‌ای که در خانه داشته باشید، می‌تواند راه ساده‌ای برای سرگرم شدن باشد. اگر هیچ نوع بازی خاصی در منزل ندارید، می‌توانید بازی دوز و گل یا پوچ را امتحان کنید و از آن لذت ببرید.

۷. یکی از سرگرم‌کننده‌ترین و لذت‌بخش‌ترین کارهایی که می‌توانید در این روز به‌صورت خانوادگی انجام دهید، آوازخوانی خانوادگی یا انجام دادن کارهایی مانند ساختن داب‌اسمش است. ساختن داب‌اسمش‌های خانوادگی که می‌تواند بخشی از یک فیلم یا سریال مورد علاقه فرزندتان باشد، سرگرمی و هیجان زیادی را در خانواده ایجاد می‌کند.

۸. لباس‌های راحتی، ورزشی، شیک یا بامزه بپوشید و از یکدیگر عکس بگیرید. در پایان بین عکس‌ها قرعه‌کشی کنید و جایزه‌ای را به عکاس بهترین عکس بدهید.

۹. ساعتی از روز را به انجام تمرین های مدیتیشن به‌صورت خانوادگی اختصاص دهید تا ذهن‌تان را در این شرایط کمی آرام کرده باشید.

۱۰. همه اعضای خانواده باید تلاش کنند تا یک داستان کوتاه با موضوعی مشخص بنویسند. درست مانند کاری که هنگام نوشتن انشا انجام می‌دهند. درنهایت، نویسنده بهترین داستان کوتاه، جایزه‌ای از سوی سایر اعضای خانواده دریافت خواهد کرد.

۱۱. حتما بخشی از روز را به برقراری تماس تلفنی یا تصویری با پدربزرگ‌ها و مادربزرگ‌ها اختصاص دهید.

۱۲. درنهایت، می‌توانید با انجام یک فعالیت آموزشی مفرح مانند اوریگامی، روزتان را به پایان برسانید و زیباترین اوریگامی‌ها را به‌عنوان خاطره این روزها در خانه نگه دارید.

ترجمه: ندا احمدلو
منبع: USA Today
برچسب ها
دیدگاه کاربران

ممکن است این مطالب هم برای شما مفید باشد

طراحی و اجرا توسط: هیاهو