کمی خلاقیت برای طبخ سبزیجات
19 آذر 1399 ساعت: 11:9



سبزیجات منابع ارزشمند غذایی هستند که بخش مهمی از ویتامین‌ها و املاح مورد نیاز بدن را تامین می‌کنند. در رژیم غذایی متنوع و متعادل حتما توصیه به مصرف سبزیجات وجود دارد اما بعضی افراد تمایلی به طعم سبزیجات ندارند. البته تغییر در روش طبخ حتما ذائقه را نیز تغییر می‌دهد.

در ادامه این مطلب روش های پختی را پیشنهاد کرده ایم که برخی سبزی ها را دلچسب تر می کنند و عادت به خوردن شان، موجب بهبود وضعیت تغذیه ای فرد می شود: 

 

اسفناج

اسفناج پخته به‌تنهایی چندان طرفدار ندارد؛ پس بهتر است همراه با دیگر خوراکی‌ها سرو شود. در این میان، بهترین پیشنهاد، تارت پنیر و اسفناج و لازانیا اسفناج است. 

 

کلم بروکسل

کلم بروکسل بوی تند و طعم تلخی دارد که پخت خیلی زیاد، این حالت را بیشتر می‌کند. برای بهبود طعم این سبزی، کلم بروکسل را ابتدا 5 دقیقه در آب نمک داغ بریزید و سپس صاف کنید. در این حالت هضم بهتری خواهد داشت و سپس می‌توانید آنرا بخارپز یا کبابی کنید. افزودن خردل، آویشن، برگ بو، روغن زیتون و فلفل، چاشنی‌های مناسبی خواهند بود. 

 

کلم بروکلی

انتخاب چاشنی و ترکیب بروکلی با دیگر خوراکی‌ها کاملا در طعم آن تاثیرگذار است. گرچه می‌توان بروکلی خام را همراه پیش‌غذا مانند حمص استفاده کرد اما بخارپز‌کردن بهترین روش طبخ این سبزی است که همراه تارت، گراتین، پاستا و پوره سرو می‌شود. 

 

شلغم

اگر قصد دارید شلغم را برای تهیه پوره، سوپ یا خوراک استفاده کنید، بهتر است ابتدا آن را با شیر بپزید تا طعم دلچسب‌تری داشته‌ باشد. البته اگر دوست دارید کمی ترد باشد، به‌جای پخت آن را در آب خیس کنید و سپس در غذای موردنظر استفاده کنید. شلغم طعم شیرین را به‌خوبی جذب می‌کند و می‌توان به‌خاطر کالری پایین‌تر از سیب‌زمینی در انواع غذاها مصرف کرد.

 

چغندر

چغندر همخوانی خوبی با طعم شیرینی دارد و در کنار سالاد بسیار خوشمزه است. البته می‌توان چغندر خام را رنده کرد و به سالاد افزود. چیپس چغندر نیز روش دلچسبی خواهد بود که بسیار سالم‌تر از چیپس سیب‌زمینی است.

 

بادمجان

مهم‌ترین نکته در مورد بادمجان، پخت کامل آن است. بادمجان باید آنقدر بپزد که در دهان باز شود و بافت آن مشخص نباشد. در این حالت می‌تواند به‌شکل خورش یا همراه با گراتین و لازانیا، آنرا استفاده کرد.

 

ترجمه: مریم سادات کاظمی

منبع:Top Santé.fr

6 خوراکی موثر برای گوارش بهتر در روزهای قرنطینه 

برای مقابله با کبد چرب چه بخوریم؟​​​
7 خوراکی‌ که بیشتر از پرتقال در فصل سرما ویتامین C دارند​​​
برچسب ها
دیدگاه کاربران

ممکن است این مطالب هم برای شما مفید باشد

طراحی و اجرا توسط: هیاهو