7 خوراکی که گرسنگی سریع ایجاد می کنند!
17 آذر 1399 ساعت: 09:9



بعضی خوراکی‌ها با اینکه به‌نظر تنقلات مناسبی هستند و ضعف بین وعده‌های غذایی را برطرف می‌کند اما نمی‌توانند کمبودهای بدن را جبران کنند و گرسنگی خیلی زود دوباره ظاهر می‌شود. ارزش تغذیه ای متفاوت خوراکی‌ها باعث تغییر در احساس سیری، هضم و تامین نیاز بدن به ویتامین‌ها و املاح خواهد بود که بروز احساس گرسنگی نیز وابسته به این ویژگی‌هاست.

در ادامه این مطلب به معرفی 7 خوراکی پرداخته ایم که عادت به خوردن آنها، گرسنگی های متعدد روزانه را به همراه دارند و زمینه پرخوری و چاقی را فراهم می کنند. 

 

1. بیسکوییت شور

بیسکوییت‌های شور گرسنگی را فورا برطرف می‌کند اما اشتها خیلی زود تحریک می شود زیرا نمک بالا در احساس تشنگی و گرسنگی اختلال ایجاد می‌کند. 

 

2. پنیر ورقه‌ای

پنیرهای مانده و غیرقابل مصرف با افزودن مواد نگهدارنده و طعم‌دهنده‌های مختلف دوباره قالب زده‌ شده و به‌ پنیرهای ورقه‌ای تبدیل می‌شوند. اگر دقت کنید این پنیرها معمولا بافت کاملا یکنواختی دارند که به‌خاطر فرآوری بالای شان است. علاوه بر تاثیر منفی افزودنی‌ها بر سلامت بدن، ارزش تغذیه ای ناکافی این پنیرها نیز مانع از تامین نیازهای بدن می‌شود.

 

3. آبمیوها

قند زیاد موجود در آبمیوه‌ها به‌سرعت قند خون را بالا می‌برد و ضعف را برطرف می‌کند اما خیلی زود به‌دلیل ترشح انسولین و افت قند، گرسنگی احساس می‌شود. میوه کامل به‌خاطر فیبرهای غذایی، هضم آرامی دارد و احساس سیری طولانی‌تری ایجاد می‌کند اما طی روند آبگیری، این فیبرها حذف می‌شوند. 

 

4. نودل

نودل برخلاف آماده‌شدن سریع، هضم طولانی دارد. به‌همین دلیل، زمانی که در وعده بعد سبزیجات میل شود، بدن قادر به جذب کامل ریزمغذی‌ها نخواهد بود و دچار ضعف می‌شود. علاوه بر این، نودل‌ها به‌طور کلی حاوی نیترات و سدیم بالایی هستند و ارزش تغذیه ای چندانی ندارند.

 

5. سس‌های آماده بدون روغن

بسیاری از افراد برای میان‌وعده سالاد همراه با سس‌های بدون روغن را انتخاب می‌کنند اما جالب اینکه در ترکیب این سس‌ها، به‌جای روغن از شکر و آب همچنین مقدار زیادی افزودنی‌ها و طعم‌دهنده‌ها استفاده می‌شود. بهتر است ترکیب روغن زیتون و سرکه به‌عنوان چاشنی سالاد انتخاب شود زیرا روغن زیتون جذب ریزمغذی‌های سبزیجات را افزایش می‌دهد. 

 

6. کره بادام‌زمینی کم‌چرب

اگر قصد خوردن کره بادام‌زمینی را دارید، نوع خالص آن را انتخاب کنید. انواع کم‌چربی همان مقدار کالری را دارد اما به‌خاطر فرآوری بالا حاوی افزودنی‌های صنعتی و شیرین‌کننده‌های مصنوعی هستند. در نتیجه، احساس گرسنگی خیلی زودتر ایجاد می‌شود. این نکته در مورد دیگر خوراکی‌های حاوی شیرین‌کننده‌های مصنوعی نیز صدق می‌کند.

 

7. غلات صبحانه

غلات صبحانه مقدار فراوانی کربوهیدرات دارد اما تقریبا فاقد پروتئین است. همچنین شکر زیادی به‌ آنها افزوده می‌شود اما فیبر ندارد زیرا از غلات تصفیه‌ شده استفاده می شود. شکر زیاد یکی از عوامل بروز سریع‌تر گرسنگی است که در کنار افزودنی‌های غذایی تشدید می‌شود.

 

ترجمه: مریم سادات کاظمی

منبع:Top Santé.fr

 5 نوشیدنی‌ زنجبیلی برای کاهش وزن

6 دمنوش‌ لاغری در پاییز کرونایی​​​
از فلفل دلمه‌ای برای چربی‌سوزی کمک بگیرید!​​​
برچسب ها
دیدگاه کاربران

ممکن است این مطالب هم برای شما مفید باشد

طراحی و اجرا توسط: هیاهو