هنگام خرید چطور از خود در برابر کرونا محافظت کنیم؟
24 اسفند 1398 ساعت: 15:12



به دلیل شیوع کروناویروس مقامات توصیه به قرنطینه خانگی دارند. با این وجود سوپرمارکت‌های بزرگ مملو از افرادی است که در صف‌های طولانی کنار هم می‌‌ایستند تا مایحتاج خود را برای مدتی که در قرنطینه هستند، تهیه کنند. متخصصان توصیه می‌‌کنند تا جای ممکن افراد سالمند، کودکان و زنان باردار و بیماران مبتلا به ضعف سیستم ایمنی یا افرادی که بیماری های مزمن و زمینه‌ای دارند از خانه خارج نشوند.
به دلیل شیوع کروناویروس مقامات توصیه به قرنطینه خانگی دارند. با این وجود سوپرمارکت‌های بزرگ مملو از افرادی است که در صف‌های طولانی کنار هم می‌‌ایستند تا مایحتاج خود را برای مدتی که در قرنطینه هستند، تهیه کنند. متخصصان توصیه می‌‌کنند تا جای ممکن افراد سالمند، کودکان و زنان باردار و بیماران مبتلا به ضعف سیستم ایمنی یا افرادی که بیماری های مزمن و زمینه‌ای دارند از خانه خارج نشوند. بهترین کار برای این افراد خرید آنلاین است. اما چه آنلاین خرید کنید و چه خود حضوری به سوپرمارکت بروید، نکاتی وجود دارد که برای پیشگیری از ابتلا به کروناویروس باید آن را در نظر بگیرید.

۱. در ساعاتی از روز به سوپرمارکت‌ها مراجعه کنید که جمعیت مراجعه کنندگان به نسبت کمتر است.

۲. با خود محلول ضدعفونی کننده داشته باشید. زمانی که به خرید می‌روید الکل با خود ببرید و قبل و بعد از پرداخت، کارت بانکی و دست های‌تان را ضدعفونی کنید.

۳. تا جای ممکن سعی کنید پول رد و بدل نکنید و از کارت بانکی یا اپلیکیشن‌های پرداخت استفاده کنید.

۴. وقتی به خرید می‌روید، سعی کنید نایلون‌ها و پاکت‌های خرید را خودتان داخل اتومبیل قرار دهید و تا جای ممکن از کارگران کمک نگیرید.

۵. وقتی خرید می‌کنید قبل از آنکه محصولات خریداری شده را به یخچال یا کابینت منتقل کنید، آن را با آب و صابون بشویید. در صورتی که این موضوع امکان پذیر نیست، مواد غذایی خریداری شده را کنار بگذارید تا چند روز از تاریخ خریدشان بگذرد. در این شرایط ویروس دیگر روی آن زنده نخواهد ماند.

۶. بعد از اینکه از سوپر به خانه آمدید، دست‌ها و سطوحی که بسته بندی‌ خریدها را روی آن گذاشته‌اید را بشویید. هیچ نیازی نیست سطوح را ضدعفونی کنید مگر آنکه فردی که علایم ابتلا به کرونا را دارد با آن در تماس بوده باشد.

۷. اگر به طور آنلاین خریدتان را سفارش داده‌اید، سفارشات آنلاین توسط پیک به دست شما می‌رسند. گرچه مسئولان شرکت‌ها به پیک‌ها توصیه می‌کنند اگر بیمارند یا علایم بیماری دارند از حضور در محل کار خودداری کنند اما بهتر است مشتریان نیز هوشیارانه با این موضوع برخورد کنند. هرگز خریدهای خود را بعد از تحویل گرفتن از پیک مستقیما وارد خانه نکنید.

در محلی خارج از خانه آنها را قرار دهید و بعد از پاکسازی و ضدعفونی کردن محصولات آنها را به داخل بیاورید. به علاوه، هنگام پرداخت تا حد ممکن آنلاین پرداخت را انجام دهید تا مجبور به رد و بدل کردن پول یا کارت با فرد آورنده اجناس نباشید و فراموش نکنید کمی زودتر از موعد سفارشات را انجام دهید زیرا به دلیل شلوغی سوپرها ارسال خریدهای آنلاین هم طول می‌کشد.

ترجمه: سمیه مقصودعلی
منبع: consumerreports
دیدگاه کاربران

ممکن است این مطالب هم برای شما مفید باشد

طراحی و اجرا توسط: هیاهو