کاکائو موجب افزایش بهره‌وری مغز می شود!
16 آذر 1399 ساعت: 09:9



فلاونوئیدهای موجود در دانه‌های کاکائو باعث افزایش اکسیژن‌رسانی به مغز می‌شود که در نتیجه قابلیت‌های شناختی بهبود پیدا می کند. همه‌ی متخصصان تغذیه تاکید دارند که دانه‌های کاکائو منبع غنی فلاونوئیدها هستند که خواص آنتی‌اکسیدانی دارند. 

نتایج مطالعات محققان آمریکایی که در نشریه Scientific Reports منتشر شد، نشان می‌دهد که فلاونوئیدها بر اکسیژن‌رسانی مغز تاثیر دارند و قابلیت‌های شناختی را بهبود می‌بخشند. این مسئله خبر خوبی برای دوستداران شکلات کاکائویی خواهد بود!

 

در واقع، فلاونوئیدهای موجود در کاکائو عروق خونی را تقویت می‌کنند و باعث بهبود جریان خون می‌شوند. محققان برای تایید این مسئله، عملکرد شناختی 18 بزرگسال سالم را در دو گروه بررسی کردند. گروه اول کاکائو طبیعی و سرشار از فلاونوئید خوردند و گروه دوم کاکائو فرآوری‌شده با مقدار بسیار کم فلاونوئید دریافت کردند. دو ساعت بعد، تمام شرکت‌کنندگان هوا با میزان 5 درصد دی‌اکسیدکربن که 100 برابر بیشتر از سطح نرمال هوای محیط است را استنشاق کردند تا تغییر میزان انتقال خون به مغز بررسی شود. با بررسی اکسیژن قسمت پیشانی مشخص شد که خونرسانی در افرادی که کاکائو طبیعی مصرف کردند بسیار سریع‌تر بود و آنها توانستند پاسخگویی بهتری به پرسش‌ها داشته‌ باشند. 

 

ترجمه: مریم سادات کاظمی

منبع:Top Santé.fr

4 فایده دمنوش بابونه 

در روزهای سرد سال، خرما بخورید​​​
چه بخوریم تا خوش‌اخلاق شویم؟​​​
برچسب ها
دیدگاه کاربران

ممکن است این مطالب هم برای شما مفید باشد

طراحی و اجرا توسط: هیاهو