تایید واکسن کووید۱۹ فایزر در انگلستان
12 آذر 1399 ساعت: 17:9



این واکسن از هفته آینده در انگلستان در دسترس خواهد بود.
روزنامه میل - چاپ انگلیس روز یکشنبه 29 نوامبر 9 آذر گزارش داد، البته برنامه زمانی هنوز به قطعیت نرسیده چرا که هیچ یک از واکسن‌هایی که در حال حاضر در دست تحقیق‌اند به تصویب نهایی نرسیده‌اند.
 
این روزنامه یادداشتی از "گلن بارلی"، رئیس اجرایی درمانگاه بیمارستان "جورج الیوت" در "وارویک شایر" به کارکنانش را منتشر کرد.
 
وی در این یادداشت نوشته بود: به درمانگاه ما و سازمان‌های وابسته به بهداشت ملی در سراسر کشور گفته شده است که برای شروع یک برنامه واکسیناسیون کووید-۱۹ برای کارکنان در اوایل دسامبر آماده باشند.
 
در ادامه یادداشت آمده است: آخرین اطلاعات حاکی است واکسن ویروس کرونا احتمالا در سال جاری آماده خواهد شد و کارکنان سازمان بهداشت ملی پیش از فرارسیدن کریسمس در اولویت قرار دارند.
 
دیوید الترینگام، مدیرکل این درمانگاه، به روزنامه میل گفت: ما تاریخ مشخصی برای دریافت واکسن نداریم، اما داریم آماده می‌شویم تا از اول دسامبر واکسن را توزیع کنیم.
 
به نوشته روزنامه ایندیپندنت، یکی از واکسن‌های پیشرو در رقابت‌ها، واکسنی است که محققان دانشگاه آکسفورد همراه با شرکت داروسازی آسترازنکا در دست تحقیق و توسعه دارند.
 
 
نخست وزیر انگلیس در آستانه اجرای طرح ملی واکسیناسیون کرونا در این کشور، معاونت جدیدی را در وزارت بهداشت به منظور نظارت بر اجرای این عملیات تشکیل داد.
 
«ندیم زهاوی» که به طور هم‌زمان معاونت وزارت بازرگانی انگلیس را برعهده دارد، روز شنبه از سوی بوریس جانسون به عنوان معاون جدید وزارت بهداشت در امور توزیع واکسن کرونا منصوب شد. او مامور شده تا تابستان سال آینده طرح سراسری واکسیناسیون کرونا در انگلیس را اجرا کند.
 
«مت هنکاک» وزیر بهداشت انگلیس که این روزها سخت درگیر سیاستگذاری در زمینه مهار شیوع کرونا است، در توئیتی از تصمیم دولت استقبال کرد و افزود که معاونت جدید، پروژه سنگینی را پیش‌رو خواهد داشت.
 
زهاوی هم در توئیتی خود را به توزیع سریع واکسن کرونا متعهد دانست.
 
دولت انگلیس برای اجرای طرح ملی واکسیناسیون کرونا، ۱۰۰ میلیون دوز واکسن دانشگاه آکسفورد، ۴۰ میلیون دوز واکسن فایزر بیونتک و ۵ میلیون دوز از واکسن شرکت آمریکایی مدرنا سفارش داده است.
 
پیش بینی می‌شود که عملیات واکسیناسیون با محلول دارویی فایزر که باید در سرمای منفی ۷۰ درجه سانتیگراد نگهداری شود، از همه دشوارتر باشد.
 
گزارش‌ها حاکی از آن است که احتمال دارد در صورت تایید واکسن کرونا توسط هیئت نظارت انگلیس، برنامه تزریق واکسن به کارکنان نظام درمان عمومی این کشور از روز هفت دسامبر (۱۷ آذر) آغاز شود.
 
در همین حال، به بیمارستان‌های این کشور ابلاغ شده است ظرف ده روز آینده خود را برای تزریق واکسن تولیدی فایزر بیونتک آماده کنند.
 
یکی از مدیران نظام درمان عمومی انگلیس به گاردین گفته است از آنجایی که این واکسن باید درسرمای منفی ۷۰ درجه سانتیگراد نگهداری شود، اولویت تزریق به جای ساکنان خانه‌های سالمندان، با کارکنان بخش‌های درمانی خواهد بود.
 
وی اعلام کرد: «به ما گفته شده است خود را برای دریافت واکسن در روز هفتم دسامبر و تزریق آن در سراسر آن هفته آماده کنیم.» اما  تاریخ هفتم دسامبر منوط به تایید سریع آژانس نظارت بر دارو و بهداشت است.
 
نظام درمان عمومی انگلیس در مورد تاریخ توزیع واکسن اظهارنظری نکرده اما انتظار می‌رود که با تشکیل معاونت جدید وزارت بهداشت روند کارها با شتاب بیشتری پیگیری شود.
 
انگلیس از ابتدای شیوع جهانی کرونا با ثبت نزدیک به یک میلیون و ۵۹۰ هزار بیمار در رده هفتمین کشور کرونا زده قرار دارد. ویروس کرونا تاکنون جان بیش از ۵۷ هزار انگلیسی را نیز گرفته است
دیدگاه کاربران

ممکن است این مطالب هم برای شما مفید باشد

طراحی و اجرا توسط: هیاهو