از فلفل دلمه‌ای برای چربی‌سوزی کمک بگیرید!
12 آذر 1399 ساعت: 09:9



فلفل دلمه‌ای جز‌ء سبزیجات پرطرفدار در دستور تهیه غذاهای مختلف است که به‌عنوان منبع غنی ویتامین‌C شناخته می‌شود. اما فلفل دلمه‌ای در کاهش وزن نیز نقش دارد و با تحریک متابولیسم، سوخت‌وساز چربی‌ها را تسریع می‌کند. 

اما در این میان، عادت به خوردن فلفل دلمه ای فواید مختلف دیگری نیز دارد که از مهم ترین آنها می توان به موارد زیر اشاره کرد:

 

تسریع چربی‌سوزی

فلفل دلمه‌ای تند و شیرین در کاهش وزن نقش دارد. محققان ثابت کرده اند که ترکیبی به‌نام کپسایسین در انواع تند فلفل باعث تحریک متابولیسم و مانع از تکثیر سلول‌های چربی در بافت شکم می‌شود. البته انواع شیرین آن نیز حاوی CH-19 Sweet است که عملکردی شبیه کپسایسین دارد و بدون ایجاد احساس تندی در دهان، متابولیسم و چربی‌سوزی را افزایش می‌دهد.

 

پیشگیری از آرتریت

نصف فنجان فلفل دلمه‌ای خردشده می‌‌تواند نیاز بدن به ویتامینC را تامین می‌کند. ویتامینC ماده مغذی ضروری برای سلامت است که عملکرد آنتی‌اکسیدانی دارد و از سلامت دندان‌ها، لثه‌ها، استخوان‌ها و مفاصل محافظت می‌کند. پژوهشگران دانشگاه منچستر دریافته اند که خطر ابتلا به آرتریت التهابی در افرادی که کمبود ویتامینC دارند، 3 برابر بیشتر از دیگران است.

 

کاهش خطر سرطان سینه

نتایج منتشر در نشریه بین‌المللی سرطان نشان می‌دهد خانم‌های یائسه که روزانه 2 وعده یا بیشتر غذاهای حاوی کاروتنوئید مصرف می‌کنند، با کاهش 17 درصدی خطر ابتلا به سرطان سینه مواجه‌اند. در واقع، کاروتنوئیدها مانع از عملکرد استروژن می‌شوند و مصرف یک برش فلفل دلمه‌ای قرمز یک سوم نیاز بدن به کاروتنوییدها را تامین می‌کند.

 

محافظت از قلب

فلفل دلمه‌ای سرشار از ویتامین‌های گروهB به‌‌خصوص ویتامینB6 و اسید فولیک (B9) است. محققان ژاپنی با مطالعه بر روز 35 هزار خانم در سنین 40 تا 79 سال دریافته اند که گنجاندن خوراکی‌های حاوی ویتامینB6 و اسید فولیک در رژیم غذایی احتمال بیماری‌های قلبی-عروقی و سکته مغزی را کاهش می‌دهد. آنتی‌اکسیدان‌های فراوان در فلفل دلمه‌ای نیز با رادیکال‌های آزاد مقابله کرده و مانع از تجمع کلسترول در عروق می‌شود. 

 

ارزش تغذیه ای فلفل دلمه‌ای با رنگ‌های مختلف

قرمز: سرشار از ویتامین‌های C، B6 و E همچنین بتاکاروتن و لیکوپن

زرد: سرشار از بتاکاروتن، فلاونوئید و اسید فولیک

سبز: سرشار از فلاونوئیدها و ویتامینK

 

ترجمه:‌ مریم سادات کاظمی

منبع:Selection.ca

4 دلیل برای گنجاندن میوه "به" در رژیم غذایی 

در روزهای سرد سال، خرما بخورید​​​
مهم‌ترین فواید اسفناج​​​
برچسب ها
دیدگاه کاربران

ممکن است این مطالب هم برای شما مفید باشد

طراحی و اجرا توسط: هیاهو