پیامدهای کرونا ۲ میلیون نفر را در ایران بیکار کرده است
5 آذر 1399 ساعت: 11:9



رئیس مرکز آمار می‌گوید در فصل بهار امسال و در پی شیوع کرونا در ایران، میزان اشتغال نزدیک به ۳ درصد کاهش یافت. در سه ماهه نخست سال جاری حدود ۲ میلیون نفر از بازار کار ایران خارج شده‌اند.

 
مرکز آمار ایران میانگین میزان بیکاری در بهار امسال و در استان‌های مختلف را نزدیک به ۱۰ درصد اعلام کرد. به این ترتیب میزان اشتغال در بهار ۹۹ به نسبت فصل مشابه سال پیش نزدیک به سه درصد کاهش یافته است.
 
خبرگزاری فارس شنبه ۲۸ تیر به نقل از جواد حسین‌زاده، رئیس مرکز آمار ایران گزارش داد در سه ماهه نخست امسال ۲ میلیون نفر از شاغلان در این کشور بیکار شده‌اند.
 
حسن‌زاده درباره علت این وضعیت گفته است: «با شیوع بیماری کووید١٩ بسیاری از کسب و کارها به حالت تعطیل یا نیمه تعطیل درآمدند و به‌عبارت دیگر در ماه‌های اخیر بازار کار نه تنها در کشور ما بلکه در کل جهان متاثر از این بحران بوده است که به طرق مختلف این اثرات نمود پیدا کرده‌اند
 
به گفته رئیس مرکز آمار بررسی نتایج طرح آمارگیری نیروی کار نشان می‌دهد این بیماری بازار اشتغال ایران را به شدت تحت تاثیر قرار داده است.
 
بر پایه آمار این مرکز میزان بیکاری در استان‌های مختلف ایران به شدت متفاوت است و استان خراسان جنوبی با چهار درصد کمترین و لرستان با ۲۱ درصد بیشترین رقم را به خود اختصاص داده‌اند.
 
بحران کرونا و همه‌گیری بیماری کووید۱۹ که تا کنون بیش از ۱۴ میلیون نفر در ۱۸۸ کشور جهان به آن مبتلا شده‌اند، اقتصاد تقریبا تمام کشورها را، با شدت و ضعف، تحت تاثیر قرار داده است.
برچسب ها
دیدگاه کاربران

ممکن است این مطالب هم برای شما مفید باشد

طراحی و اجرا توسط: هیاهو