سالم‌ترین خوراکی‌ها برای کمک به افزایش وزن
24 آبان 1399 ساعت: 08:8



در این دنیای ماشینی و کم‌تحرکی که بیشتر افراد به فکر پیدا کردن راه‌حلی برای رهایی از افزایش وزن هستند، بعضی‌ها نیز به‌دلیل کمبود وزن دچار چالش‌های تغذیه‌ای می‌شوند. به عبارت ساده‌تر افرادی که می‌خواهند افزایش وزن داشته باشند، به‌درستی نمی‌دانند که کدام گروه از خوراکی‌ها می‌توانند هم باعث افزایش وزن شان شوند و هم سلامت‌شان را از نظر بالا بردن چربی، قند یا فشار خون به خطر نیندازد.

از این‌رو، در ادامه این مطلب با سالم‌ترین گزینه های تغذیه ای که می‌توانند به افزایش وزن اصولی کمک کنند، اشاره می‌کنیم. 

 

1. اسموتی‌های پروتئینی خانگی 

یکی از ساده‌ترین راه‌های بالا بردن اصولی وزن، روی آوردن به مصرف اسموتی‌هایی با کالری و البته پروتئین مناسب است. اسموتی‌های پروتئینی خانگی در کنار افزایش وزن می‌توانند افزایش حجم عضلات را برای شما به‌دنبال داشته باشند و از طرفی هم باعث تجمع چربی در بدن نشوند. برای تهیه ‌اسموتی‌های خانگی سرشار از پروتئین و با کالری مطلوب می‌توانید از ترکیب خوراکی‌هایی مانند موز، شکلات تلخ، کره بادام‌زمینی یا کره پسته خانگی، کره فندق خانگی، ماست یونانی، انواع مغزهای خام، آووکادو، پوره سیب، اسفناج، خرما، عسل و شیره انگور کمک بگیرید. شما می‌توانید هر روز با دستکاری ترکیبات مختلف، نوعی اسموتی جدید را داشته باشید. 

 

2. شیر 

یکی دیگر از راه‌های مناسب برای افزایش وزن در کنار تامین کلسیم، ویتامین‌ها، املاح و پروتئین مورد نیاز عضلات بدن، مصرف روزانه ترکیبات شیری است. به عبارت ساده‌تر شما می‌توانید برای افزایش کالری روزانه همراه با حفظ سلامت تان، یک لیوان شیر را با ترکیباتی مانند انواع مغزهای خام، موز، عسل، خرما، انواع توت و پودر نارگیل مصرف کنید. این نوشیدنی که می‌تواند به‌صورت روزانه با دستکاری ترکیبات مختلف نام‌برده‌ شده آماده شود، گزینه سالم و مناسبی برای افزایش وزن است. 

 

3. مغزهای خام و کره مغزها 

انواع مغزهای خام، منبع خوبی برای دریافت کالری مفید به همراه پروتئین، فیبر و چربی‌های سالم هستند. شما می‌توانید برای افزایش وزن روزانه حدود 2 مشت بسته از انواع مغزها مانند بادام، پسته، فندق، گردو، بادام‌زمینی، بادام هندی و... را مصرف کنید. مصرف کره مغزهای خانگی در وعده صبحانه یا میان‌وعده عصرانه هم کالری خوبی برای افزایش وزن به بدن می‌رساند. برای تهیه کره مغزها به‌صورت خانگی کافی است که ابتدا آنها را حدود 2 تا 3 ساعت در آب ولرم خیس کنید تا بتوانید پوستشان را به‌سادگی جدا کنید. سپس مغزهای پوست‌کنده را کنار بگذارید تا کاملا خشک شوند. بعد از خشک شدن هم مغزها را درون آسیاب بریزید و آن‌قدر آسیابشان کنید تا کاملا به کره تبدیل شوند و به روغن بیفتند. این کره سالم و خانگی را می‌توانید با مقداری عسل شیرین کنید و حدود یک هفته در یخچال نگه دارید. برای تهیه کره مغزهای خانگی می‌توان از مقداری کمی شکره قهوه‌ای هم استفاده کرد. 

 

ترجمه: ندا احمدلو

منبع: Health Line

 4 پرسش رایج‌ درباره گیاهخواری

5 سوپرفود پاییزی را در رژیم غذایی تان بگنجانید!
چرا بهتر است که هر روز سیب بخوریم؟
برچسب ها
دیدگاه کاربران

ممکن است این مطالب هم برای شما مفید باشد

طراحی و اجرا توسط: هیاهو