نگهداری طولانی میوه‌ها و سبزیجات در دوران قرنطینه
19 آبان 1399 ساعت: 09:8



گنجاندن میوه‌ها و سبزیجات در رژیم روزانه به‌عنوان منابع سرشار از ویتامین‌ها و آنتی‌اکسیدان‌ها همواره توصیه می‌شود. اما این مسئله از زمان شیوع کروناویروس اهمیت بیشتری پیدا کرده زیرا تقویت ایمنی بدن نقش مهمی در پیشگیری از بیماری خواهد داشت.

در این میان، قرنطینه خانگی مانع از خرید روزانه این خوراکی‌ها می‌شود؛ پس بهتر است با رعایت چند ترفند ساده مدت طولانی تری میوه‌ها و سبزیجات را سالم نگه ‌داریم. 

 

سیب‌زمینی

گذاشتن یک سیب کنار سیب‌زمینی‌ها به ماندگاری بهتر آنها کمک می‌کند. سیب گازی به‌نام اتیلن پخش می‌کند که مانع از جوانه‌زدن سیب‌زمینی‌ها می‌شود. البته این خاصیت سیب برای میوه‌ها و سبزیجات کال نیز مفید است والا سیب را جدا از بقیه بگذارید تا باعث رسش زیاد آنها نشود. سیب‌زمینی و پیاز را نیز هیچ‌گاه کنار هم نگذارید زیرا سیب‌زمینی زودتر می‌پوسد.

 

موز و انگور

میوه‌هایی مانند موز و انگور که حالت خوشه‌ای دارند را جدا نکنید. همچنین پس از خرید آنها را به‌آرامی در سلفون غذا بپیچید تا ماندگاری شان حدود 5 روز بیشتر شود. 

 

میوه‌های قرمز

میوه‌های قرمز ماندگاری طولانی ندارند اما برای اینکه مدت بیشتری شاداب بمانند، بهتر است آنها را در مخلوطی از آب و سرکه سفید خیساند و پس از خشک‌کردن در یخچال گذاشت. این کار باعث از بین‌رفتن باکتری‌ها و گرده‌هایی که عامل پوسیدگی هستند، می‌شود.

 

گوجه‌فرنگی

گوجه‌فرنگی را در دمای محیط؛ بالاتر از 20 درجه سانتی‌گراد، نگهداری کنید. در این شرایط، گوجه‌فرنگی‌های رسش بهتری خواهند داشت و کاملا نرم می‌شوند.

 

سبزی خوردن

پس از خرید جعفری، شوید، نعناع و... شاخه‌ها را در لیوانی از آب و کنار پنجره یا یخچال بگذارید. اگر پس از چند روز نیازی به مصرف ندارید، برگ‌ها را درون ظرف شیشه‌ای گذاشته و روی آنها روغن زیتون بریزید. در این حالت مدت بیشتری برای آشپزی خواهند ماند.

 

قارچ

رطوبت عامل پوسیدگی قارچ است؛ پس قارچ‌ها را درون کیسه کاغذی و دور از نور قرار دهید تا سالم و سفید بمانند. اگر قارچ‌ها خشک شدند نیز چند دقیقه قبل از مصرف، آنها را در آب خیس کنید.

 

یادتان باشد که...

رطوبت می‌تواند پوسیدگی میوه‌ها و سبزیجات را تسریع کند؛ پس همیشه درون جامیوه‌ای یخچال را دستمال کاغذی بگذارید و سپس میوه و سبزی ها را در آن بچینید.

 

ترجمه: مریم سادات کاظمی

منبع:PassportSanté.fr

5 سوپرفود پاییزی را در رژیم غذایی تان بگنجانید! 

چرا بهتر است که هر روز سیب بخوریم؟​​​
بهترین نوشیدنی‌های پاییزی برای تقویت ایمنی و گرم شدن بدن​​​
برچسب ها
دیدگاه کاربران

ممکن است این مطالب هم برای شما مفید باشد

طراحی و اجرا توسط: هیاهو