بهترین میان‌وعده‌ها برای قبل و بعد از ورزش
11 آبان 1399 ساعت: 10:8



با توجه به نوع ورزش، قبل و بعد از تمرین باید خوراکی‌هایی مصرف کرد که نیاز بدن به انرژی را تامین کنند. خوراکی‌های سرشار از کربوهیدرات ها و فاقد چربی، پروتئین و فیبر پیش از ورزش مناسب هستند زیرا هضم بهتری دارند. پس از ورزش نیز بهتر است منابع کربوهیدرات با شاخص قند نسبتا بالا مانند خشکبار میل شود. 

در ادامه این مطلب به معرفی میان وعده هایی اشاره خواهیم کرد که قبل و بعد از ورزش توصیه می شوند. 

این مواد غذایی عبارتند از: 

 

موز

موز میان‌وعده ایده‌آل برای قبل و بعد از تمرینات استقامتی است. این میوه شاخص گلیسمی پایینی دارد که باعث تامین انرژی برای مدت طولانی می‌شود و از طرفی سرشار از ریزمغذی‌هاست. همچنین موز برخلاف بسیاری از میوه‌ها، فیبر بالایی ندارد و به‌همین دلیل راحت‌تر هضم می‌شود. البته می‌توان همراه آن کمی میوه خشک نیز میل کرد.

 

آب انار

آب انار برای بعد از تمرین بدنسازی توصیه می‌شود. گرچه این نوشیدنی قند دارد اما خیلی شیرین نیست و نیاز بدن به بسیاری از ریزمغذی‌ها را تامین می‌کند. همچنین منبع غنی از آنتی‌اکسیدان‌ها، پتاسیم، منیزیم و کلسیم محسوب می‌شود. آب انگور طبیعی نیز از دیگر نوشیدنی‌ های مفید همانند آب انار است.

 

تخم‌مرغ و نان سبوس‌دار

در وعده‌ی غذا پس از تمرینات عضله‌سازی البته نه بلافاصله، می‌توان دو تخم‌مرغ آب‌پز میل کرد تا نیاز به پروتئین بدن تامین شود. البته تکه‌ای نان سبوس‌دار نیز برای دریافت کربوهیدرات ها توصیه می‌شود.

 

خشکبار

بهترین میان‌وعده در زمان تمرینات استقامتی، مخلوطی از خشکبار است. مغزها و میوه‌های خشک علاوه بر کربوهیدرات ها، منبع غنی از ریزمغذی‌ها هستند که چند عدد حین تمرین حدود دو ساعت کافی است. البته مغزها باید خام و بدون نمک باشند.

 

نان سبوس‌دار و بادام

یکی از بهترین میان‌وعده‌ها پس از ورزش، نان سبوس‌دار به‌خاطر کربوهیدرات ها با شاخص گلیسمی پایین است که همراه با بادام، منبع غنی از اسیدهای چرب غیراشباع و املاح به‌خصوص کلسیم خواهد بود. 

 

اسموتی میوه‌ها

پیش از تمرینات استقامتی یا عضله‌سازی توصیه می‌شود برای تامین کربوهیدرات ها، ویتامین‌ها و املاح، اسموتی میوه میل شود. فیبرهای میوه در حالت اسموتی خرد می‌شوند و هضم راحت‌تری دارند. البته در تهیه اسموتی باید توجه داشت که میوه‌های خیلی شیرین همزمان میل نشود.

 

ترجمه: مریم سادات کاظمی

منبع:Top Santé.fr

5 دلیل برای خوردن کدوحلوایی در فصل پاییز 

تاثیر ویتامینA و سرمای هوا در کاهش وزن​​​
7 سوپرفود برای بدن​​​
برچسب ها
دیدگاه کاربران

ممکن است این مطالب هم برای شما مفید باشد

طراحی و اجرا توسط: هیاهو