4 خوراکی که بهتر است در صبحانه آنها را نخورید!
8 مهر 1399 ساعت: 08:7



گرچه صبحانه مهم‌ترین وعده غذایی است و بسیاری از نیازهای بدن را در طول روز تامین می‌کند اما دلیلی برای صرف هر نوع خوراکی نیست. معمولا بسیاری از محصولات مانند کیک صبحانه یا آبمیوه شاید به‌نظر دلچسب باشند اما در سبک غذایی سالم و صحیح جایگاهی ندارند. 

در ادامه این مطلب، 4 خوراکی که بهتر است در این وعده غذایی به مصرف نرسند، معرفی کرده ایم که عبارتند از: 

 

1. شیرینی‌جات

انواع شیرینی و کیک به‌خصوص انواع صنعتی، حاوی مقدار زیادی شکر و روغن هستند اما از نظر ویتامین‌ها و سایر ریزمغذی‌ها چندان منابع مفیدی محسوب نمی‌شوند. همچنین، دریافت کالری بالا می‌تواند زمینه‌ساز اضافه وزن شود. 

 

2. آبمیوه

در ترکیب آبمیوه‌های صنعتی نیز مانند نوشابه‌ها از مقدار زیادی شکر استفاده می‌شود. همچنین، نمی‌توان از طبیعی‌بودن آبمیوه نیز اطمینان کامل داشت. البته در صورت تمایل به نوشیدن آبمیوه، بهتر است یک پرتقال، لیمو یا گریپ‌فروت تازه آب گرفته و میل شود. 

 

3. نان سفید

نان‌هایی که از آرد سفید تهیه می‌شوند، به‌دلیل حذف سبوس غلات، مقدار خیلی کمی فیبر دارند. شاخص گلیسمی این نوع نان بالاست اما افت قند در فاصله‌ی کوتاه باعث گرسنگی و ضعف می‌شود. البته نان‌های صنعتی معمولا حاوی نگهدارنده و شکر نیز هستند که از این نظر هم نمی‌توانند انتخاب سالمی باشند. غلات صبحانه نیز چنین تاثیری در بدن دارند و نمی‌توانند نیاز بدن به ریزمغذی‌ها را تامین کنند.

 

4. مربا

مربا، خوراکی مرسوم صبحانه است اما معمولا انواع صنعتی آن مقدار زیادی قند دارند تا طعم بهتری ایجاد شود. بنابراین، بهتر است مربا در منزل تهیه شده و تا حد امکان شکر کم باشد. البته عسل طبیعی انتخاب بهتری خواهد بود.

 

ترجمه: مریم سادات کاظمی

منبع:PassportSanté.fr

 انتخاب کدام مواد غذایی در دوران کرونا بهتر است؟

اهمیت رژیم مدیترانه‌ای در دوران کرونا​​​
چطور موز را در خانه تازه و سالم نگهداریم؟​​​
دیدگاه کاربران

ممکن است این مطالب هم برای شما مفید باشد

طراحی و اجرا توسط: هیاهو